امیرحسین میرخلیلی از هواداران عرفان حلقه به ۱۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

mirkhalili-campain.info

امیرحسین میرخلیلی، از هواداران عرفان حلقه، محبوس در زندان اوین توسط دادگاه انقلاب تهران به زندان و شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیرحسین میرخلیلی، از هواداران عرفان حلقه، محبوس در زندان اوین روز دوشنبه پنجم اسفندماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به ۱۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌است.

بر اساس دادنامه صادره، آقای میر خلیلی از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۰ سال زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۲ سال زندان و از بابت اتهام «تشویش اذهان عمومی» به دوسال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

در صورت تایید حکم در دادگاه تجدیدنظر و به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال زندان برای آقای میرخلیلی قابل اجرا خواهد بود.

امیرحسین میرخلیلی روز ۲۱ شهریورماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای قرارگاه ثارالله سپاه در منزل خود بازداشت و در تاریخ یکم آذرماه همان سال با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده بود.

در تاریخ دهم مهرماه ۱۳۹۸ قرار وثیقه آقای میرخلیلی توسط قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۲ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و امیرحسین میرخلیلی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌بود.

محمدعلی طاهری، بنیانگذار «عرفان حلقه» در ایران، از روز سه‌شنبه سوم اردیبهشت ۱۳۹۸، “رسما” از زندان اوین آزاد شد، اما محدودیت‌های اجتماعی از جمله ممنوعیت خروج از کشور برای وی کماکان ادامه داشت، تا اینکه نوروز  ۱۳۹۹ از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع داد که به صورت غیرقانونی از طریق مرز زمینی ترکیه خارج شده و با کمک سازمان‌های حقوق بشری خود را به تورنتور در کانادا رساند.

اعضای گروه «عرفان حلقه» در ایران کماکان اجازه برپایی جلسات و دوره‌های آموزشی خود را ندارند و فعالیت‌های خود را به صورت “زیرزمینی و مخفیانه” ادامه می‌دهند.

از طرف دیگر اطلاعات سپاه و موسسات وابسته به آن از جمله «فرق و ادیان»، «بهداشت معنوی»، «نجات از حلقه» و «فرقه نیوز» بارها در اطلاعیه‌های گوناگون در وبسایت‌های خود یا با برگزاری نشست‌های مختلف در سیمای جمهوری اسلامی، محمدعلی طاهری و اعضای «عرفان حلقه» را به ایجاد “تشکیک” در عقاید مذهبی مردم متهم کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل