ابراز نگرانی مادر سهیل عربی درباره وضعیت سلامتی فرزندش

مادر سهیل عربی،‌ زندانی سیاسی  محبوس در زندان فشافویه،‌ با انتشار یک پیام ویدیویی،‌ ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی فرزندش، از مقام‌های حکومت ایران خواست با مرخصی سهیل عربی و سایر زندانیان به دلیل شیوع کرونا موافقت کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی  روز شنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ با انتشار ویدئویی اظهار میدارد که فرزندش در یک سلول کوچک با ۱۴ نفر دیگر حکم حبس خود را تحمل می‌کند و آزادی او و زندانیان سیاسی خطری برای جامعه نخواهد داشت.

همچنین مادر سهیل عربی در این ویدئو به سخنان مسئولان بهداشتی درباره حفظ فاصله در بحران شیوع کرونا اشاره میکند و درباره کمبود لوازم بهداشتی و امکانات پزشکی در زندان در شرایط گسترش این ویروس میان زندانیان ابراز نگرانی کرد.

سهیل عربی متولد ۳۰ مردادماه ۱۳۶۴ و دارای یک فرزند دختر است، او در آبان‌ماه ۱۳۹۲، از سوی «قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران» بازداشت شد و مدت ۲ ماه را در سلول انفرادی گذراند.

سهیل عربی به‌خاطر نوشتن مطالبی انتقادی در اینترنت ابتدا به حکم مراجع قضایی جمهوری اسلامی به «سب النبی» متهم و به اعدام محکوم شد هرچند حکم وی بعدا به ۷ سال حبس تقلیل یافت.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل