عفونت ریه و عدم اعزام ئاسو رستمی به بیمارستان

«ئاسو رستمی» فعال حقوق کودکان کار و زندانی، در پی خونریزی و عفونت ریه شرایط دشواری را در بند ۸ زندان اوین سپری می کند و ازاعزام او به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت شده است.
به گزارش کمپبن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،“مشکلات تنفسی ئاسو شدت یافته است به طوری که بارها به بهداری زندان منتقل و  زیر اکسیژن قرار گرفته است و به طور مدام سرفه های خونی می کند.
«ئاسو رستمی» معلم، شاعر، نویسنده، فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار درساعت ۱۹ روز ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۳به همراه علی نوری، دانشجوی سال آخر معماری، عکاس و فعال مدنی و حقوق کودکان کار، پس از تجمع کوبانی که در مقابل سازمان ملل برگزار شد بازداشت شدند.
ماموران امنیتی همان روز منازل این دو فعال مدنی را مورد تفتیش و بازرسی قرار داده و بخشی از وسایل آنها را ضبط و با خود برده‌اند.
«ئاسو رستمی» زندانی محبوس در بند ۸ زندان اوین، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست «قاضی مقیسه» به تحمل ۷ سال حبس محکوم شد.
دادگاه وی به همراه سه فعال مدنی دیگر، برگزار و مجموعا به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.
پیش تر «ئاسو رستمی» به همراه «علی نوری» و «امید علی‌شناس» دو فعال مدنی و حقوق کودک در بند ۲ الف سپاه زندان اوین بازداشت و تحت بازجویی بودند وپس از گذشت چند ماه به بند عمومی ۸ زندان اوین محل نگهداری زندانیان مالی منتقل شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل