یوسف سواری، شهروند عرب با قرار وثیقه از زندان شیبان آزاد شد

«یوسف سواری»، شهروند عرب ساکن ابوحمیظه دشت آزادگان در استان خوزستان با قرار وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «یوسف سواری»، ۳۰ ساله، فرزند مهدی، از ساکنان دشت آزادگان منطقه ابوحمیظه که به دلیل فعالیتهاى فرهنگى ومدنی در روز ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۷، بازداشت شده بود روز ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی از زندان شیبان اهواز تا پایان دادرسى و صدور حکم آزاد شد.

«یوسف سواری»، صبح روز پنج شنبه ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۷،  توسط نیروهای اطلاعات سپاه سوسنگرد با یورش به منزل و پس از ضرب و جرح اعضای خانواده اش  وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گفته منابع محلی؛ “نیروهاى اطلاعات سپاه صبح روز پنج شنبه ۱۷ آبان، به منزل یوسف سوارى هجوم برده و با ضرب و شتم پدر یوسف(مهدى سوارى ۷۶ ساله) و مادرش(نسیمه سوارى ۶۵ ساله) از آنها خواسته اند تا ضد فرزندشان(عیسى سوارى) که در یک کانال تلویزیونی در هلند کار مى کند، صحبت کنند و از این صحبت ها با گوشی موبایل فیلم گرفته اند.”

«یوسف سواری» به مدت یک ماه «تحت شکنجه‌های جسمانی و روحی» از سوی بازجویان برای اخذ اعترافات اجباری در بازداشتگاه اطلاعات سپاه بسر برده و سپس به زندان مرکزی اهواز (شیبان) منتقل‌شد.

روز یکشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۸، «یوسف سواری» از زندان مرکزی اهواز (شیبان) به دلایل نامعلومی به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل‌شده بود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل