حکم ۶ سال زندان رضوانه احمدخان بیگی در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد

حکم ۶ سال زندان رضوانه احمد خانبیگی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر عینا تایید شد. این شهروند در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عمو زاد بابت اتهامات  «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران(بنزین)» به ۶ سال زندان محکوم شده بود. بر اساس این حکم و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مجازات اشد یعنی، ۵ سال زندان قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم ۶ سال زندان رضوانه خانبیگی، فعال مدنی زندانی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر عیناً تأیید شد.

در دادنامه صادره که توسط قاضی زرگر رییس شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران و مستشار شعبه عباسعلی حوزان در تاریخ ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ صادر شده است آمده، دادگاه با توجه به اینکه دادنامه مذکور از حیث رسیدگی رعایت تشریفات دادرسی کیفری انطباق ندارد و ایراد و اعتراض موجه و مستدلی نیز که موجبات فسخ آنرا فراهم نماید ارائه نشده است؛ لذا وفق به بند الف ماده ۴۵۵ قانون مذکور ضمن رد تجدید نظر خواهی واصله دادنامه بدوی تایید می نماید این رای قطعی است.

خانم خانبیگی در دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان و فعالیت تبلیغی علیه نظام به تحمل یک سال زندان محکوم شده بود.

رضوانه احمدخان بیگی پیش‌تر نیز در ۱۹ دی‌ماه ۹۷ به همراه دو شهروند دیگر در تهران بازداشت شده‌بود.

پیش از این گزارش شده‌بود؛ پرونده «امیر صدیق آرا» و «علی امینی آملشی» که به همراه خانم خان‌بیگی بازداشت‌شده‌بودند، جهت اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین، ارسال شده‌است.

حکم چهار سال و پنج ماه حبس تعزیری، رضوانه احمدخان‌بیگی، فعال مدنی که از ۲۶ آبان‌ماه در بند دو الف سپاه، مستقر در زندان اوین، دربازداشت به‌سر می‌برد، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تایید شده است.

بنا به گفته منابع کمپین؛ خانم رضوانه خان بیگی به دلیل ابتلا به بیماری صرع و بیماری‌های عصبی نیاز به استفاده از داروهای خاص خود را دارد و همین موضوع نزدیکان او را نسبت به وضعیتش نگران کرده‌است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل