آتنا دائمی دچار حمله قلبی شد+عکس

«آتنا دائمی» دیروز شنبه ۱۳ تیرماه، در پی مشکلات هورمونی به درمانگاه منتقل شد. گزارش شده او دیشب در زندان اوین دچار حمله قلبی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی و فعال حقوق کودکان کار و خیابان، شنبه شب ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴، پس از تحمل فشارهای عصبی وارده در طول روز از سوی مامور انتقال زندان، در بند زنان اوین دچار حمله قلبی شده و به بهداری این زندان منتقل شده است. او پس از یک معاینه سرپایی با همان وضعیت به داخل بند زنان بازگردانده شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به کمپین گفته:  “این مامور زن دیروز با بدرفتاری مانع از در آغوش کشیدن این زندانی توسط مادر و اعضای خانواده‌اش شده و همین امر باعث تشدید فشارهای عصبی بر این زندانی شده بود.”

همچنین دیروز یک شاهد عینی در محل درمانگاه به کمپین گفته بود: “به آتنا دست‌بند زده بودند و اجازه نمی‌دادند که با خانواده‌اش حرف بزند. ماموران انتقال نگذاشتند که این زندانی، مادرش را در آغوش بگیرد و به همین دلیل آتنا و خانواده‌اش اعتراض کردند و مامور انتقال به شدت با آنها برخورد کرد.”

این فعال حقوق کودکان کار و خیابان، به دلیل فشارهای شدید عصبی، مجبور به مصرف داروهای آرام‌بخش شده و بهداری زندان نیز از تهیه این داروها سرباز زده است. خانواده این زندانی مجبور به تهیه این داروها با هزینه شخصی در خارج از زندان شده‌اند.

«آتنا دائمی» دیروز در حالی به درمانگاه صادقیه در تهران منتقل شده بود که او پس از مراجعه به بهداری زندان اوین به دلیل مشکلات غددی و هورمونی، و همچنین نبود متخصص غدد در بهداری زندان، به صورت اورژانسی به مرکز درمانی خارج از زندان منتقل شده بود.

همچنین یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به کمپین گفته: “خانواده آتنا تمام هزینه‌های ویزیت پزشک متخصص و هزینه درمان و داروهای آتنا را پرداخته‌اند.”

«آتنا دائمی» ماه گذشته نیز به دلیل خونریزی معده، در پی بیماری و وخامت حال جسمی، به بهداری زندان اوین منتقل شده بود. گفته شده پس از بازگشت «آتنا دائمی» به بند نسوان، او دچار خونریزی شدید بینی نیز شده بود.

این در حالی است که پیش‌تر «آتنا دائمی» به علت نگهداری طولانی‌مدت در سلول انفرادی و شرایط بد بهداشتی بازداشتگاه و عدم دسترسی به هواخوری و نور آفتاب، دچار ناراحتی پوستی و همچنین ضعف شدید بینایی شده بوده است.

«آتنا دائمی» فعال مدنی ۲۷ ساله دارای مدرک دیپلم است و تا پیش از دستگیری در باشگاه انقلاب در تهران شاغل بود. او در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۳، از سوی مامورین لباس شخصی در منزل پدری خود بازداشت و به بند ۲-الف سپاه پاسداران زندان اوین منتقل شد.

او پس از تحمل نزدیک به ۴ ماه بند انفرادی و بازجویی‌های پی‌درپی، در ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، به بند عمومی زنان (نسوان) در زندان اوین منتقل شد و در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» محاکمه شد.

او در ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به تحمل ۱۴ سال زندان محکوم شد. او به علت نگرانی از وضعیت وخیم مادرش، حکم صادره را ۷ سال به خانواده‌اش اعلام کرده بود، اما در ملاقات در اولین یکشنبه پس از دادگاهی‌اش، به خانواده خود اعلام کرد که حکم صادره از سوی قاضی مقیسه، تحمل ۱۴ سال زندان است .

به دنبال اعتراض خانواده و وکیل «آتنا دائمی» به حکم صادره، پرونده به تجدیدنظر رفته و تاکنون پاسخی داده نشده است.

اتهامات این فعال مدنی، “اجتماع و تبانی بر ضد نظام برای تجمع در دفاع و حمایت از کودکان کوبانی و شنگال و حضور در تجمعاتی علیه اعدام مانند تجمع اعتراضی برای اعدام ریحانه جباری و…”، “تبلیغ علیه نظام”،”توهین به رهبری و مقدسات به دلیل گوش دادن به آهنگ‌های شاهین نجفی”، “مخالفت با حجاب اجباری” و “مخالفت با اعدام”، “اختفای ادله جرم برای رهایی متهم علی نوری” عنوان شده است.

در دادگاه به «آتنا دائمی» و وکیل وی اجازه هیچ‌گونه دفاعی داده نشده است و پیش‌تر قاضی «مقیسه» نیز این زندانی مدنی را تهدید کرده “در صورت نپذیرفتن اتهاماتش او را به زندان قرچک خواهد فرستاد.

اخیرا «سازمان عفو بین‌الملل» با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آتنا دائمی شده است. این سازمان حقوق بشری همچنین از ایران خواسته که مراقبت‌های پزشکی ضروری برای این فعال مدنی را فراهم کند و با احترام به کنوانسیون بین‌المللی حقوق سیاسی و مدنی که ایران نیز از امضاکنندگان آن است، حق آزادی اندیشه و بیان را به رسمیت بشناسد.

گفته شده در سال گذشته خانواده و وکیل این زندانی، بارها آزادی «آتنا دائمی» را با قرار وثیقه درخواست کرده‌اند که هر بار قاضی «مقیسه» سرباز زده و تاکنون این درخواست را رد کرده است.

«آتنا دائمی» هم‌اکنون در نهمین ماه بازداشت موقت، در بند عمومی زنان اوین موسوم به “بند نسوان”، منتظر حکم دادگاه تجدید نظر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل