زن بلوچ قربانی اسیدپاشی و خشونت خانگی شوهرش شد

‌‎هاجره حسین‌بر، زن ۲۰ ساله بلوچ اهل شهر گُشت بعد از مشاجره با شوهر خود که منجر به درگیری فیزیکی و شکستی استخوان شده، جان باخته. شوهر این زن بلوچ با کمک دوست خود روی جسد بی‌جان هاجره اسید پاشیده و در کنار بیمارستان شهر رها کرده است.

یک زن بلوچ از اهالی شهر گُشت طی مشاجره و درگیری با شوهر خود بر اثر شکستگی استخوان و ضربه به سر جان باخته است.

کمپین فعالین بلوچ به نقل از منابع محلی گزارش داده که شوهر این زن با هویت «اسماعیل گمشادزهی» پس از آن بر روی پیکر بی‌جان همسرش اسید پاشیده و جسد را مقابل بیمارستان شهر رها کرده است.

‌‎هویت این زن که قربانی خشونت خانگی و اسیدپاشی از سوی شوهرش شده «هاجره حسین‌بر» عنوان شده است.

‌‎هاجره حسین‌بر، متولد ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال ۷۹ بود و تنها یک روز قبل از جشن تولد ۲۰ سالگی خود قربانی خشونت شوهر و اسید پاشی شده است. ‌‎او در سن ۱۶ سالگی ازدواج کرده و در سن ۱۸ سالگی نیز صاحب یک فرزند شده است.

‌‎منابع نزدیک به هاجره گفته‌اند: “شوهر هاجره اعتیاد داشت و خود او بارها هاجره را با داغ کردن سیم مفتول شکنجه میکرد، بارها هاجره به منزل پدری خود پناه برده بود اما با وساطت خانواده دوباره به زندگی بر می‌گشتند”.

‌‎گفته می‌شود اسماعیل، شوهر هاجره بعد از ارتکاب قتل فراری شده و تاکنون علیرغم پیگیری ها هنوز از محل اختفای او اطلاعی کسب و یا منتشر نشده است.

‌‎اسماعیل گمشادزهی، شوهر هاجره در تماس نزدیکان هاجره حسین بر گفته است که “هنگام ارتکاب قتل تعادل روحی نداشته و تحت تاثیر مواد مخدر بوده است.”

‌‎منابع نزدیک به هاجره از وجود آثار شکنجه در بدن و شکستگی دست و گردن او خبر دادند و گفتند که پزشکان حاضر در بیمارستان نیز صحت این موضوع را تایید کردند.

‌‎به گفته این منابع، هاجره پس از ضرب و جرح بر پیکر این زن اسید پاشیده شده و در تماس تلفنی ابتدا گفته شده که در راه دچار سانحه شده‌اند و جسد عریان هاجره را مقابل بیمارستان شهر رها کردند. اما با پیگیری پزشکان، این ادعا رد شده و تایید شده که او پس شکنجه و ضرب و جرح قربانی اسیدپاشی شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل