بشیر بلیده‌ای از بازداشت‌شدگان نصیرآباد دادگاهی شد

«بشیر بلیده‌ای» آخرین عضو از بازداشت‌شدگان نصیرآباد سرباز، روز گذشته در دادگاهی غیر علنی و بدون حضور وکیل محاکمه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاهی بشیر بلیده‌ای روز گذشته شنبه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۴، در حالی صورت گرفته که هفته گذشته ۸ تن دیگر از این بازداشت‌شدگان به نام‌های «عبدالستار بهرام‌زهی»، «عامر گهرام‌زهی»، «ابوبکر ملازهی»، «ابوبکر بهرام‌زهی»، «امید بهرام‌زهی»، «مصیب وطن‌خواه»، «ادریس بلیده‌ای» و «امین بهرام‌زهی» روز پنج‌شنبه ۱۱ تیرماه، از سوی «دادگاه انقلاب زاهدان» محاکمه شده‌اند.

«کمپین فعالین بلوچ» در این باره نوشته “بشیر بلیده‌ای از جوانان بازداشت شده نصیرآباد، ظهر دیروز به دادگاه انقلاب زاهدان برده شد و در دادگاهی غیر علنی و بدون داشتن وکیل محاکمه شد.”

گفته شده “محاکمه این زندانیان غیرعلنی بوده است و آنها از حق داشتن وکیل محروم بوده‌اند. آنها به اتهام اقدام علیه امنیت ملی مورد محاکمه قرار گرفته‌اند اما اتهام‌های وارد شده را در دادگاه رد کرده و اعترافات اخذ شده را تحت فشار شکنجه عنوان کردند.”

هفته گذشته نیز «امین رییسی»، «نجیب رییسی» و «داود بهرام‌زهی» سه تن دیگر از این بازداشت‌شدگان در دادگاه انقلاب زاهدان محاکمه شده‌اند. هنوز از حکم احتمالی این دادگاه اطلاعی در دست نیست.

این بازداشت‌شدگان از جمله کسانی هستند که در ۱۴ دی‌ماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران امنیتی سپاه و اطلاعات بازداشت شده‌اند.

آنها از جمله ۱۲ بازداشت‌شده نصیر آباد هستند که پس از گذشت ۶ ماه حبس در بازداشتگاه وزارت اطلاعات و سپاه به زندان زاهدان منتقل شده بودند.

«فعالین بلوچ» درباره علت بازداشت این شهروندان بلوچ نوشته: “این ۱۲ جوان بازداشت شده همگی متهم به تشکیل تیم و ترور نیروهای انتظامی و ماموران امنیتی و معلمان شدند، اما از علت برگزاری دادگاه‌های مجزا اطلاعی در دست نیست.”

گفته شده “این زندانیان اتهامات انتسابی در دادگاه را رد کرده و بر بی‌گناهی خود اصرار داشته و اعترافاتی که در هنگام بازجویی ضبط شده‌اند را زیر فشار شکنجه عنوان کرده‌اند.”

خانواده این بازداشت‌شدگان در نامه‌های مجزا به مسوولان استانی و نهادهای بین‌المللی با تاکید بر بی‌گناهی فرزندانشان، خواستار رسیدگی به پرونده آنها و برگزاری دادگاه علنی و عادلانه شده‌اند؛ اما تاکنون این امر محقق نگردیده است.”

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل