دیدار چند تن از زندانیان سابق سیاسی و عقیدتی با «مهدی خدایی»

«مهدی خدایی» فعال سابق دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهرری و عضو مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پس از گذشت پنج سال و نیم زندان عصر امروز یکشنبه ۱۴ تیر ماه از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر رئیس شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر «قاضی پور عرب» به خانواده آقای مهدی خدایی اعلام کرده بودند که با توجه به اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حکم این فعال دانشجویی از ۷ سال به ۵ سال کاهش یافته است، امروز دوشنبه ۱۵ تیرماه، چند تن از زندانیان سابق سیاسی و عقیدتی به مناسب آزادیش به دیدارش رفتند.

خانواده وی با توجه به سپری شدن بیش از ۵ سال و نیم از حبس فرزندشان، اقدام به پیگیری روند آزادی وی نمودند اما با هشدارو توهین مسئول شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر مبنی برهرگونه پیگیری در خصوص وضعیت پرونده فرزندشان قرار گرفتند.

آزادی این فعال سابق دانشجویی در حالی صورت گرفته است که وی حدود ۶ ماه را بیش از محکومیت قانونی اش مطابق اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، تحمل حبس کرده است.

«مهدی خدایی» در سالهای ۸۷ و ۸۸ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و طی دو پرونده جداگانه به اتهامات انتسابی “اجتماع و تبانی”، “تبلیغ علیه نظام” به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

«مهدی خدایی»در تاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۳۸۸ در پی هجوم گسترده و هماهنگ نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل