بابک دبیریان فعال مدنی کُرد پس از مراجعه به دادگاه بازداشت شد

«بابک دبیریان» فعال مدنی کُرد که با ابلاغ احضاریه‌ای به دادگاه فراخوانده شده بود، پس از مراجعه به دادگاه بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان، «بابک دبیریان» فعال مدنی کُرد اهل کرمانشاه، که ۳ دی ماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز پنج شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی به‌صورت موقت آزاد شده بود، روز شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، پس از مراجعه به دادگاه و بخش اجرای احکام، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

«بابک دبیریان» فعال مدنی ساکن کرمانشاه، در تاریخ ۳ دی ماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و منزل شخصی وی و پدرش مورد تفتیش قرار گرفته بود.

گفتنی است، برخی از اقلام شخصی «بابک دبیریان» و خانواده اش  هنگام بازداشت و تفتیش توسط نیروهای امنیتی ضبط شده بود.

این فعال مدنی کُرد، قریب به ۴۰ روز در بازداشتگاه نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نگهداری و بازجویی شده سپس به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شده بود.

اتهامات «بابک دبیریان»، «عضویت و همکاری با احزاب کوردستانی اپوزیسیون حکومت جمهوری اسلامی ایران» و «تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شد.

«بابک دبیریان»روز پنج‌شنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی به‌صورت موقت آزاد شده بود و روز شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، پس از مراجعه به دادگاه و بخش اجرای احکام، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل