ساجده عرب سرخی آزاد شد+عکس

«ساجده عرب سرخی»، با پایان محکومیت یک سال حبس خود صبح امروز چهارشنبه ۱۷ تیر از بند زنان زندان اوین (نسوان) آزاد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،«ساجده عرب سرخی»، فرزند «فیض‌الله عرب‌سرخی»، از مقامات ارشد دولتی در زمان ریاست جمهوری سید‌محمد خاتمی و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است.
«ساجده عرب سرخی»،در شهریور ماه ۱۳۹۲ برای دیدار با پدرش که از زندان به بیمارستان منتقل شده بود، از فرانسه به ایران بازگشت. او پس از بازگشت به ایران بارها بازجویی شد.
وی در۳ آذر ماه ۱۳۹۲ پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و فردای آن روز (۴ ماه آذر ماه )، با قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومان آزاد شد.
«ساجده عرب سرخی» پس از بازجویی های بسیار در تیر ماه ۱۳۹۳، «به دنبال پرونده‌سازی سپاه»، در دادگاهی غیابی به ۱سال زندان محکوم شد.
اتهام انتسابی  وی “تبلیغ علیه نظام” ذکر شده است. مصداق اتهام “تبلیغ علیه نظام” او، در خصوص نگارش چند نامه برای پدرش در دوران بازداشت او در سال ۸۸ عنوان شده است.
«ساجده عرب سرخی» در خصوص حکم صادره، دادخواست واخواهی داد، اما دادگاه به ریاست «قاضی مقیسه» این درخواست را رد و دادگاه تجدیدنظر هم حکم صادر شده را تأیید کرد.
صبادختر نه ساله وی در مدت حبس مادرش توسط خانواده وی نگهداری می شده است.
پدر وی «فیض‌الله عرب‌سرخی»، در سال ۱۳۹۲ پس از تحمل بیش از چهار سال حبس به اتهام دست داشتن در حوادث پس از انتخابات جنجال‌برانگیز سال ۸۸، از زندان آزاد شد.

sajedeh arab sorkhi_kampein.info

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل