عادل عساکره، معلم عرب به ۹ سال حبس محکوم شد

«عادل عساکره(عمورى)» معلم عرب و از اهالی دارخوین شادگان به ۹ سال حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «عادل عساکره(عمورى)» از اهالى دارخوین و معلم آموزشگاه اشرفى اصفهانى در روستاى صفحه از توابع شهرستان شادگان، با شکایت «دفتر حمایت قضائى ایثارگران» به اتهام «تشویش اذهان عمومى» و «اهانت به مقدسات» در دادسراى عمومى وانقلاب شهرستان شادگان به ۹ سال حبس محکوم شد.

«عادل عساکره(عمورى)»، ۳۳ ساله، متأهل و دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس تاریخ، از اهالى دارخوین و معلم آموزشگاه اشرفى اصفهانى در روستاى صفحه از توابع شهرستان شادگان، روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و  پس از چندین ماه نگهداری در سلول انفرادى بازداشتگاه اداره اطلاعات با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا صدور حکم نهایی آزاد شده بود.

«عادل عساکره»، معلم ساکن دارخوین به دلیل انتقاد در فضای مجازی از توزیع بودجه و اختصاص بودجه‌های کلان به حوزه علمیه و مراکز وابسته به آن و در مقابل عدم رسیدگی به مسائل خدماتی و همچنین استفاده از نام مسئولین نظام بدون صفت‌های پیشوند محترمانه، متهم به «اهانت به مقدسات» و «تشویش اذهان عمومی» شده است.

بنا به گزارش «کریم دحیمی» فعال حقوق بشر، «عادل عساکره»، با انتشار مطالبی در فضای مجازی در ارتباط با زمین خواری مقامات کشور و همچنین بودجه حوزه علمیه و مراکز وابسته به آن از مسئولین حکومت انتقاد کرده است.

بر اساس این گزارش، روستای «صفحه» از توابع شهرستان «شادگان» در مسیر رودخانه کارون است و اکثر زمین هاى این روستا توسط شرکت صنایع جانبى نیشکر (شرکت سلمان فارسى) تصاحب شده، با این حال روستائیان این منطقه در مقابل این امر مقاومت کرده و  زمین ها و منازل شان را ترک نمی کنند.

در حال حاضر این روستا در میان مزارع نیشکر «شرکت سلمان فارسى» محاصره شده است و اهالی روستا به دلیل استفاده از آبهای پسماند کارخانه نیشکر برای شستشو،  به بیماریهای پوستی مبتلا شده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل