جلسه رسیدگی به اتهام های حسین کمانگر در دادگاه سنندج

جلسه رسیدگی به اتهامات حسین کمانگر پس از ۱۸ ماه بازداشت در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۶ تیر جلسه دادگاهی این فعال مدنی به اتهام «عضویت در یکی احزاب اپوزیسیون کُرد و بغی» در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی برگزار شد.

قاضی سعیدی به آقای کمانگر اعلام کرده که با توجه حجم زیاد گردش‌کار ارائه شده از سوی اداره اطلاعات سنندج، جلسه دادگاهی او احتمالا در دو جلسه برگزار خواهد شد.

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده که چند روز قبل آقای مازیار طاطایی در حالی که پیشتر وکالت این پرونده را بر عهده گرفته بود انصراف داد و اکنون تنها آقای امیر احمدی وکالت پرونده را بر عهده دارد.

حسین کمانگر در اواخر تیر سال گذشته در اعتراض به ادامه بلاتکلیفی و محرومیت از تماس با خانواده خود به مدت سه هفته دست به اعتصاب غذا زد. وی نهایتاً در تاریخ ۱۷ مرداد موفق به برقرای تماس تلفنی با خانواده خود شد و به اعتصاب غذای خود پایان داد.

در ادامه فشارهای اداره اطلاعات بر این فعال کرد، «برهان کمانگر»، خواهرزاده وی و از اعضای گروه موسیقی «کورال» در تاریخ ۱۵ مردادماه بازداشت شد. وی روز ۱ مهرماه با پایان مراحل بازجویی و صدور قرار بازداشت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان کامیاران منتقل شد. پس از دو هفته قرار بازداشت موقت وی به قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تبدیل شد و ۲۰ مهرماه با سپردن وثیقه از زندان آزاد شد.

برهان کمانگر نهایتا در تاریخ ۱۱ آبان‌ماه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» به اتهام «عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

حسین کمانگر در تاریخ ۱۹ مردادماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات کامیاران به زندان این شهر منتقل شد. علیرغم انتقال وی به زندان کامیارن، تاکنون چندیدن بار جهت بازجویی به ادراه اطلاعات منتقل و به زندان بازگردانده شده است.

روز ٢٣ مهر سال گذشته علیرغم تامین وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی برای آزادی موقت حسین کمانگر و انجام مراحل اداری در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران، در آخرین لحظات با دخالت اداره اطلاعات سنندج از صدور نامه آزادی وی جلوگیری شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل