اجرای حکم اعدام دو زندانی سیاسی در زندان ارومیه

حکم اعدام دو زندانی سیاسی بامداد امروز در محوطه زندان ارومیه به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بامداد امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه حکم اعدام «دیاکو رسول‌زاده» و «صابر شیخ عبدالله»، دو زندانی سیاسی در ارومیه اجرا شد.

این دو زندانی روز گذشته برای اجرای حکم اعدام، به سلو‌ل انفرادی منتقل شده بودند.

بر اساس گزارشات رسیده به کمپین، حدود ساعت ۱ بامداد امروز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه حکم اعدام این دو زندانی سیاسی در محوطه زندان ارومیه به اجرا درآمده است.

عفو بین الملل هم بامداد امروز در بیانیه خود ضمن خواستار توقف اجرای حکم، احکام صادره برای این دو زندانی سیاسی را ناعادلانه خوانده بود.

هنوز پیکر این دو زندانی سیاسی به خانواده‌های آنها تحویل داده نشده است.

دیاکو رسول زاده ۶ اسفند ۱۳۹۲  و صابر شیخ عبدالله ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ در یکی از خیابان‌های شهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بازداشت دیاکو رسول زاده، صابر شیخ عبدالله به اتهام اینکه احتمال آن می‌رود که در بمب گذاری در رژه سالانه نیروهای مسلح ایران در تاریخ ٣١ شهریور سال ١٣٨٩ در شهر مهاباد دست داشته باشند صورت گرفته بود.

نزدیکان این دو زندانی با تاکید بر اینکه تناقضاتی در پرونده این افراد وجود دارد به کمپین گفتند: «صابر شیخ عبدالله متولد ۱۳۶۵  هنگام بازداشت دانشجوی ترم آخر مقطع کارشناسی ارشد در رشته بیمه دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دیاکو رسول زاده نیز در زمان انجام این بمب‌گذاری در حین خدمت سرباز بوده است. به گفته نزدیکان آقای رسول‌زاده حتی مسئولان پادگانی که وی در آن سرباز بود شهادت دادند او در زمان بمب‌گذاری در پادگان بوده است.»

این دو زندانی به مدت یک ‌سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات مهاباد تحت بازجویی فشار های روحی و روانی و شکنجه های جسمی را تحمل کردند.

در طی این دوران این دو زندانی از حق دسترسی به وکیل و ارتباط با خانواده خود محروم مانده اند.

دیاکو رسول زاده، صابر شیخ عبدالله نهایتا در ۱۸ فروردین‌ماه ١٣٩۴ در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی احمد جوادی کیا به اتهام “محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون” به اعدام محکوم شدند و این حکم بعدها در دیوان عالی کشور عینا به تایید رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل