یاسر امینی آذر، از اعضای کانون صنفی معلمان مهاباد به مرخصی اعزام شد

«یاسر امینی آذر»، فعال صنفی معلمان از زندان مهاباد به مرخصی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «یاسر امینی‌ آذر»، دبیر ریاضی و فعال صنفی فرهنگیان اهل مهاباد که روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، جهت اجرای حکم ۱۵ ماه حبس بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شده بود، امروز سه شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹، به مرخصی پنج روزه اعزام شد.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن اعلام این موضوع، از تلاشهای هیات مدیره تشکل های صنفی معلمان کردستان، مریوان، سقز_زیویه و دیواندره جهت پیگیری وضعیت «یاسر امینی آذر» در سفر به مهاباد و نشست هایی با فرماندار، دادستان، رییس پلیس و نماینده مهاباد در مجلس خبر داد.

این شورا مراتب نگرانی جامعه معلمان کشور و کردستان را در خصوص تداوم زندان این فعال صنفی ابراز نموده و خواستار آزادی وی شد.

شرایط جسمانی این معلم کُرد که از ناراحتی مزمن قلبی و آسم شدید رنج می‌برد به گونه ای است که گواهی تایید پزشکان زندان و متخصصان مبنی بر عدم تحمل زندان با توجه به تداوم ویروس کرونا و ناراحتی ریوی برای وی صادر شده است.

«یاسر امینی آذر» معلم کُرد، در روز سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اداره اطلاعات پس از خروج از مدرسه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد بود و نهایتا روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸،  با سپردن وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

آقای امینی‌آذر از اعضای کانون صنفی معلمان مهاباد بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

آقای امینی آذر، پیش از این در روز ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۷، نیز در خصوص تحصن سراسری معلمان به بازپرسی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد، احضار شده‌ و در خصوص فعالیت‌های صنفی‌اش مورد بازخواست قرار گرفته‌بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل