عطاالله رضایی جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان لنگرود قم منتقل شد

عطا الله رضایی، شهروند ساکن قم جهت تحمل پنج سال حبس بازداشت و به زندان لنگرود این شهر منتقل شد، این شهروند طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۸ سال زندان محکوم شده بود که پس از تایید در شعبه ۳۶ و پس از اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از آن قبل اجرا شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز یک شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹، عطا الله رضایی، فعال مدنی و  شهروند ساکن قم جهت تحمل  پنج سال حبس بازداشت و به زندان لنگرود این شهر منتقل شد.

آقای عطایی به همراه ۹ شهروند دیگر به نام های علی‌اصغر حسنی‌راد، همایون پرهیزکار، امیر پورنگ سرمدی طهرانی، مریم سامقانی، علیرضا حاتمی، ساسان نیک‌نفس، علی مطلبی، یاسین جمالی کسرینه و سعیده قربانعلی در پرونده ای مشترک توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مجموعا به ۱۰۰ سال و چهار ماه زندان محکوم شده بودند.

اتهامات این افراد «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبری» و مصادیق آن حمایت از نظام پادشاهی از طریق فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، پخش تراکت، شعار‌نویسی و اسکناس‌نویسی عنوان شده است.

بر اساس این گزارش آقای رضایی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و از بابت «اتهام توهین به رهبری» به دو سال زندان و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات و خروج از کشور توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم‌شده بود که این حکم در اردیبهشت ماه سال جاری در شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی زرگر عینا تایید و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۵ سال از آن قابل اجرا خواهد بود.

عطاالله رضایی را ماموران امنیتی در ۵ خرداد ۱۳۹۸، در قم بازداشت کردند و پس از طی مراحل بازجویی در بازداشتگاه‌های پلیس فتا در قم و بند یک‌ـ‌الف اطلاعات سپاه پاسداران، در ۴ شهریور‌ماه، پس از تفهیم اتهام، از بند چهار زندان اوین آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل