میلاد جنت، از اعضای کانون نویسندگان با تودیع قرار کفالت آزاد شد

«میلاد جنت»، از اعضای کانون نویسندگان ایران با تودیع قرار کفالت، به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

«میلاد جنت»، مترجم، شاعر و از اعضای کانون نویسندگان ایران که ظهر روز سه ‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی اش در تهران بازداشت شده بود، روز سه‌شنبه ۷ مردادماه با تودیع قرار کفالت، تا پایان مراحل دادرسی و به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

در زمان بازداشت «میلاد جنت»، ماموران امنیتی ضمن بازرسی منزل وی برخی از اقلام شخصی او از جمله لپ تاپ و تعدادی کتاب را نیز ضبط کرده اند.

اتهامات انتسابی علیه این عضو کانون نویسندگان ایران، «ارتباط با گروه‌های مارکسیستی و کمونیستی» و «تبلیغ علیه نظام» طرح شده است.

«میلاد جنت» با تودیع قرار کفالت ۸۵ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی و به صورت موقت آزاد شده است.

کانون نویسندگان ایران، روز پنج شنبه ۲ مردادماه ۱۳۹۹، با صدور بیانیه ای، بازداشت «میلاد جنت» مترجم، شاعر و از اعضای این کانون توسط ماموران امنیتی در روز سه ‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹، را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط او شد.

کانون در این بیانیه ضمن اشاره به بازداشت «میلاد جنت» و مسئله سلامت و جان زندانیان در شرایط شیوع گسترده بیماری کرونا نوشت:« در شرایط کنونی بیش از پیش بر سلامت و جان زندانیان بیمناکیم. بازداشت میلاد جنت، تندرستی او را در معرض خطر قرار داده است».

در بخش دیگری از بیانیه با اذعان به اینکه «دستگاه‌های امنیتی و قضایی سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق انسانی و شهروندی بازداشت شدگان دارد» مسئولیت جان «میلاد جنت» را بر عهده‌ی حکومت و نهاد بازداشت کننده بیان داشتند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل