زندان اوین: جعفر رستمی راد به مرخصی اعزام شد

جعفر رستمی راد کنشگر مدنی، به مرخصی رفت، احتمال می‌رود این مرخصی منتهی به آزادی باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جعفر رستمی راد کنشگر مدنی ترک که ۳۰مرداد۱۳۹۹ با اتمام مدت مرخصی خویش به زندان اوین برگشته بود، روز گذشته ۴ شهریورماه ۹۹ به مرخصی ۲۰ روزه رفت.

با توجه به اینکه حدود ۳۰ روز از دوران محکومیت ۱۳ ماه آقای رستمی راد باقی مانده، احتمال می‌رود این مرخصی منتهی به آزادی او باشد.

آقای رستمی راد در مورخه ۱۳۹۷/۴/۱۱ به ظن شرکت در تجمعات سالانه قلعه بابک توسط نیروهای امنیتی تهران در محل کارش بازداشت و نهایتأ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به تصدی ماشالله احمدزاده با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی دال بر فعالیت تبلیغی علیه نظام، از باب مجازات اصلی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت مجازات تکمیلی به دو سال محرومیت از عضویت در دستجات و جمعیت های سیاسی محکوم شد.

این حکم، بعد از تجدید نظرخواهی عینأ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تأیید شده بود.

در مرحله اجرای حکم یاد شده، حبس تعزیری ۷ ماهه آقای رستمی راد نیز از سوی دادسرای دادگاه انقلاب تبریز نیابتأ در دادسرای ناحیه ۳۳ مقدس تهران به اجرا در آمد. که در حال حاضر وی بعد از اتمام حبس ۶ ماهه صادره دادگاه انقلاب تهران، اکنون متحمل سپری دوران محکومیت ۷ ماهه نیابتی با استناد به ماده قانونی فوق الذکر، دال بر شرکت در استادیوم یادگار امام تبریز حین بازی فوتبال تراکتور آذربایجان و الجزایر امارات به مورخه ۱۳۹۱/۱۲/۱۸ است.

علی رغم بازگشت موج دوم ویروس کرونا در جامعه و شیوع این بیماری در زندانهای ایران تا لحظه تنظیم این خبر بسیاری از کنشگران ترک همچون عباس لسانی،لطیف حسنی،علیرضا فرشی،توحید امیرامینی،بهنام شیخی،کیانوش اصلانی،حمید منافی نادارلی،یوسف کاری و …در زندان های اوین تهران،رجایی شهرکرج،اردبیل و…هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل