احضار ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی به دادسرای عمومی و انقلاب راسک

دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان راسک طی ابلاغیه ای، ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی که دوران محکومیت تبعید را در این شهرستان می گذراند به دادسرا احضار کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ابراهیم فیروزی نوکیش مسیحی که روز شنبه ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۸، با پایان دوران محکومیت ۵ ساله از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شد و از آبان ماه سال گذشته در حال گذراندن دوران محکومیت ۲ سال تبعید در شهرستان راسک است، با دریافت ابلاغیه ای می بایست طی مدت ۵ روز برای دفاع در خصوص اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» در دادسرای عمومی و انقلاب راسک حضور پیدا کند.

بر اساس این ابلاغیه که در روز شنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۹، صادر شده است ابراهیم فیروزی می بایست ظرف مدت ۵ روز برای دفاع در رابطه با اتهام انتسابی علیه وی در دادسرای عمومی و انقلاب راسک واقع در استان سیستان و بلوچستان حاضر شود.

ابراهیم فیروزی که حدود ۳۶ سال سن دارد یک کارگر تراشکاری ساکن رباط کریم بوده و به عنوان قدیمی‌‌ترین زندانی مسیحی از سال ۱۳۹۰ تاکنون درگیر دادگاه و زندان است.

این نوکیش مسیحی به دلیل فعالیت‌های تبلیغی پس از دو بار احضار از سوی نهادهای امنیتی، دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. به گفته منبع مطلع در بازجویی‌ها به او گفته بودند اگر اعلام کند مسلمان است، آزاد خواهد شد و در غیر این صورت محاکمه خواهد شد.

ابراهیم در این پرونده به دلیل گرویدن به مسیحیت و انجام فعالیت‌های تبلیغی به «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» متهم شد.

او از اتهام توهین به مقدسات تبرئه شد ولی به اتهام تبلیغ علیه نظام، از سوی دادگاه انقلاب کرج به ۵ ماه حبس تعزیری و ۵ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

این حکم در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و در ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

او اسفند ۱۳۹۱ نیز به اتهام تبلیغات مذهبی و توزیع کتاب‌هایی در باره مسیحیت، بازداشت و پس از دو ماه با سپردن وثیقه آزاد شد اما سال ۹۲ برای سومین بار بازداشت شد و از سوی دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی بشارتی مسیحیت» و راه اندازی سایت مسیحی، به یکسال حبس و دو سال تبعید به شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان از استان‌های محروم کشور محکوم شد.

او در این مدت حتی یک روز مرخصی نداشت. آذر سال ۱۳۹۷ مادر او در بستر بیماری در فراغ فرزند جان سپرد اما به این نوکیش مسیحی زندانی اجازه ندادند در مراسم تشییع و تدفین مادرش شرکت کند.

دوران محکومیت ابراهیم فیروزی به پایان رسید اما او برای دو سال به شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان تبعید  شد.

ابراهیم فیروزی به اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

شرایط بد داخل زندان به وضعیت جسمی ابراهیم صدمات جدی زده  و او از نظر فیزیکی دچار ضعف شدید بوده و  در طول دوران محکومیت نیز بارها از خدمات پزشکی محروم شده است.

ابراهیم با وجود اینکه شرایط سختی در داخل زندان داشت و زیر شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار داشت ار اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی از جمله اعتصاب کامیونداران حمایت کرد.

وی همچنین از صبح روز چهارشنبه ۹ دی ماه ۹۴، در پی بی توجهی مسوولین نسبت به خواسته های «ارژنگ داوودی» زندانی سیاسی و در حمایت از این زندانی سیاسی محبوس دربند ۱۰ این زندان دست به اعتصاب غذا زده‌بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل