شبنم آشوری با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

شبنم آشوری روزنامه نگار، مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شبنم آشوری روزنامه نگار که روز سه شنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به سلول انفرادی بند۲ الف اطلاعات سپاه واقع در زندان اوین منتقل شده بود، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، روز سه‌شنبه ۶ آبان‌ماه ۱۳۹۹، به صورت موقت و با تودیع قرار وثیقه  ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

این روزنامه نگار، مراحل بازجویی را در سلول انفرادی بند۲ الف اطلاعات سپاه واقع در زندان اوین پشت سر گذاشت و  روز یکشنبه ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۹، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

وی در حالی که از بیماری شدید گوارشی رنج می برد به سلول انفرادی بند۲ الف اطلاعات سپاه واقع در زندان اوین منتقل شده و از حق دسترسی به خدمات درمانی محروم بود.

بر اساس گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانال تلگرامی نشریه آگاهنامه؛ «طی تماس تلفنی از فردی که خود را کارمند دادسرای اوین معرفی کرده بود به خانواده شبنم آشوری مدیر مسئول نشریه آگاهنامه اطلاع داده شد که به همراه سند جهت وثیقه به دادسرای اوین مراجعه کنند. در این تماس با اشاره به وضعیت نامناسب جسمانی و درد شدید معده ایشان, تاکید شده است صبح اول وقت برای ارائه سند به دادسرای اوین مراجعه شود. اما پس از مراجعه حضوری خانواده این تماس کاملا کتمان شده و این موضوع از طرف دادسرا رد شده است.»

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل