پشتیوان افسر، فعال سیاسی کُرد راهی زندان سنندج شد

پشتیوان افسر، فعال سیاسی کُرد پس از حضور در شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مریوان جهت تحمل حبس بازداشت و راهی زندان مرکزی سنندج شد.

این شهروند اهل روستای نی از توابع مریوان که اواخر دی ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردمخالف نظام » به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۹، در پی دریافت ابلاغیه ای با حضور در شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب مریوان، بازداشت و جهت تحمل ۵ سال حبس تعزیری  به بند قرنطینه زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

روز دوشنبه ۲۳ دی ماه ۱۳۹۸، شعبه ۲ دادگاه انقلاب سنندج، این فعال سیاسی کُرد را از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق «عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» به تحمل ۹ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

حکم صادره پس از ارجاع پرونده به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیایس و مدنی به نقل از کُردپا، پشتیوان افسر، روز سه شنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در جریان یکی از تجمعات مردمی در اعتراض به افزایش ناگهانی قیمت بنزین در مریوان بازداشت شده بود.

این فعال سیاسی کُرد، روز شنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی و به صورت موقت آزاد شد.

بر اساس گزارش های دریافتی، اوایل مهرماه ۱۳۹۹، پشتیوان افسر بدون ارایه حکم قضایی مجدداً توسط نیروهای امنیتی در مریوان بازداشت شده بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل