تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت دو فعال مدنی تُرک (آذربایجانی)

با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت دو فعال مدنی تُرک (آذربایجانی) در جریان تجمعات اعتراضی در تبریز، از وضعیت آنها هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بابک کیومرثی و سعید سلطانی دو شهروند تُرک (آذربایجانی) که در جریان اعتراضات اخیر در حمایت از عملیات آزاد سازی «قره‌باغ» و ارتش جمهوری آذربایجان در شهر جلفا بازداشت شده بودند، پس از گذشت ۳۳ روز همچنان در وضعیت بلاتکلیف به سر برده و از حق تماس با خانواده محروم هستند.

این دو فعال مدنی که روز یکشنبه ۱۳ مهرماه ۱۳۹۹، در محل کار توسط نیروهای امنیتی در شهر جلفا بدون ارائه حکم بازداشت شده بودند نیز همچنان در بی خبری و بلاتکلیفی مطلق به سر می برند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی پیشتر در اوایل آبان ماه ۱۳۹۹، با انتشار گزارشی در خصوص تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت سعید سلطانی و بابک کیومرثی اطلاع رسانی کرده بود.

بازپرس شعبه ۱۶ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست سید علی موسوی مسئول رسیدگی به پرونده این کشنگران ترک است.

پیشتر بازپرس سید علی موسوی به دنبال پیگیری نزدیکان این کنشگران مدنی به آن ها گفته است که به‌خاطر عدم تکمیل پرونده از صدور قرار وثیقه برای آزادی آنها مخالفت می‌کند.

باوجود مراجعه خانواده و نزدیکان این افراد به مقامات قضایی و امنیتی، تاکنون از دلایل بازداشت و عنوان اتهامی آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

بازداشت های گسترده شهروندان ترک در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، رشت و تهران به دنبال حمایت از آزادسازی قره‌باغ و اعتراض به آنچه که «حمایت دولت ایران از ارمنستان» خوانده شده و نیز بسته شدن مرز نوردوز صورت گرفته بود.

بیشتر بخوانید:

اعتراضات ترک‌های ایران علیه ارمنستان؛ گزارشی از آخرین وضعیت بازداشت شدگان در تجمعات

اعتراضات ترک های ایران: دست‌کم ۶۰ شهروند معترض بازداشت شدند

اعتراضات ترک های ایران؛ بازداشت ده‌ها معترض در شهرهای مختلف ترک نشین

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل