زهرا جمالی فعال مدنی به زندان اوین بازگشت

زهرا جمالی، زندانی سیاسی و از امضاکنندگان نامهٔ ۱۴ نفرهٔ دوم (زنان داخل ایران)، با پایان دوران مر خصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهرا جمالی، زندانی سیاسی که پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده و شامگاه یکشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۹، با تودیع قرار وثیقه به مرخصی اعزام شده بود، امروز یکشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۹، با پایان دوران مرخصی به بند زنان زندان اوین بازگشت.

زهرا جمالی شامگاه شنبه ۲ شهریور ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی خواهرش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

بازداشت وی با تفتیش منزل خواهرش و ضبط تلفن‌های همراه وی صورت گرفته است.

این فعال مدنی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری ابتدا بابت اتهام« اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۵ سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شد .

به دلیل عدم اعتراض به رأی صادره و همچنین عدم وجود سابقه کیفری، این حکم از بابت اتهامات « اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به ۳۶ ماه و ۸ ماه زندان کاهش پیدا کرد.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز روز شنبه ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شده و روز سه‌شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۹، با پایان دوران مرخصی به بند زنان زندان اوین بازگشته بود.

۱۴ فعال مدنی و سیاسی در خردادماه امسال در بیانیه‌ای خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری شدند. پس از آن موجی از حمایت افراد و شخصیت‌های داخل و خارج از ایران از این بیانیه‌ها شکل گرفت. از جمله بیانیه‌ی ۱۴ نفره زنان داخل ایران، یکی از این حمایت‌ها بوده‌است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل