آنیسا جعفری، مدرس زبان کُردی بازداشت شد

روز گذشته نیروهای امنیتی آنیسا جعفری، مدرس زبان کُردی را در اسلام آبادغرب در کرمانشاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،آنیسا جعفری، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی و مدرس زبان کُردی روز گذشته ۳ آذرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در اسلام‌آباد غرب بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

گفته می‌شود در این بازداشت که بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته ماموران امنیتی بصورت مسلح وارد منزل شده و اقدام به تفتیش لوازم منزل پدری این کنشگر فرهنگی کرده‌اند. در این تفتیش شماری از اقلام شخصی خانم جعفری از جمله لب‌تاب، تلفن همراه و کتاب های او توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

پیشتر نیز در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۹۸ آنیسا جعفری توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و با قرار کفالت آزاد شده بود.

آنیسا جعفری ۲۷ ساله و دارای لیسانس ادبیات انگلیسی و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته زبان شناسی است؛ او از کنشگران فرهنگی، نویسنده و مدرس زبان کُردی است. خانم جعفری عضو شورای نویسندگان ادبی (ژ) است، این انجمن در آلمان مجوز گرفته و تاکنون سه شماره آن به صورت آکادمیک و با محتوی کاملا ادبی منتشر شده است.

اسلام‌آباد غرب با نام های پیشین شاه‌آباد غرب و هارون‌آباد از شهرهای استان کرمانشاه است. این شهر به لحاظ جمعیت دومین شهر استان کرمانشاه بعد از شهر کرمانشاه شناخته می‌شود و همچنین به پایتخت جنگلهای بلوط ایران معروف است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل