مرتضی حق بیان، روزنامه نگار کُرد به حبس تعلیقی محکوم شد

شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ سنندج، مرتضی حق بیان، روزنامه نگار کُرد را به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرتضی حق بیان، روزنامه نگار و مدیر کانال تلگرامی «اعمک»، از سوی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری۲ سنندج به اتهام «افشای اسناد دولتی»، «تهمت و افترا» و «نشر اکاذیب» به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم شد.

جلسه دادرسی پرونده این روزنامه نگار کُرد روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سنندج واقع در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد.

در جریان برگزاری جلسه دادرسی، این فعال رسانه ای توسط «علیرضا محمدیار»، وکیل مدافع شاکی پرونده مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

علیرضا محمدیار، پیش از این به عنوان قاضی فعالیت می کرده و پس از بازنشستگی به کار وکالت مشغول شده است.

مرتضی حق بیان، در خصوص انتشار مطالبی در کانال تلگرامی «اعمک» علیه برخی از مدیران اداری نهادهای حکومتی کردستان، مبنی بر فساد اقتصادی و اداری مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است.

اتهام های مطروحه علیه این روزنامه نگار ساکن سنندج، با مصادیق حقوقی «افشای اسناد دولتی»، «تهمت و افترا» و «نشر اکاذیب» به وی نسبت داده شده است.

پیشتر در شهریور ماه ۱۳۹۹، آقای حق بیان، از بابت این اتهام ها بازداشت و مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

این فعال رسانه ای، با ارائه دفاعیات خود در دادگاه تا اتمام مراحل دادرسی با تودیع وثیقه و به صورت موقت از بازداشت آزاد شده بود.

در حال حاضر، کانال تلگرامی «اعمک» که این روزنامه نگار مدیریت آن را برعهده دارشت، به دستور دادستان عمومی و انقلاب سنندج توقیف شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل