گزارشی از وضعیت دو فعال مدنی محبوس در بند هفت زندان ارومیه

zendan-ardebil-campain.info

بند هفت زندان اردبیل در زمان بحران کرونا در وضعیت نامناسبی قرار دارد، گزارش شده طی روزهای گذشته برخی از زندانیان این بند از جمله یوسف کاری و عباس لسانی درگیر سرفه های خشک شده‌اند، بهداری زندان گفته است که این علائم مشکوک به کرونا است.

یوسف کاری، فعال سیاسی که در این بند دوران محکومیت خود را سپری می‌کند روز دوشنبه ۱۰ آذرماه ۱۳۹۹ در یک تماس تلفنی با خانواده خود ضمن شرح وخامت جسمانی خود گفته است: «برخی زندانیان این بند دچار تب ، سردرد ، سرفه‌های خشک و تنگی نفس شده و مسئولین زندان و پزشک بهداری، این وضعیت را مشکوک به علائم کرونا خوانده‌اند.»

به گفته کاری، “عباس لسانی” دیگر زندانی محبوس در این بند فعلا درگیر سرفه‌های خشک بوده و معلوم نیست وضعیت او در ادامه به چه نحو دنبال خواهد شد.

از زمان شیوع بحران کرونا در ایران به دستور دستگاه قضایی جمهوری اسلامی هرچند قریب به اتفاق زندانیان به جهت وضعیت قرمز کرونا از حق اعطای مرخصی برخوردار بوده‌اند ولی برخی زندانیان بنا به صلاحدید مقامات قضایی-امنیتی از این حق حیاتی منع شده‌اند. از جمله این زندانیان می‌توان به عباس لسانی کنشگر مدنی تُرک اشاره کرد؛ گزارش می‌شود مسئولان زندان برای آقای لسانی علاوه بر اینکه همچنان از حق مرخصی در شرایط کرونایی محروم کرده‌اند محرومیت های جدیدی نیز برای او اعمال کردند.

گزاش‌های منتشر شده نشان می‌دهند در ماه‌های گذشته افزایش فشارها و برخوردهای قضایی و امنیتی محدود به عباس لسانی وی نبوده بلکه فشار ها به روی خانواده این زندانی نیز به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

اداره اماکن استان اردبیل روز دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹ با احضار «مهدی لسانی»، فرزند «عباس لسانی»، وی را از ادامه کار در بازار این شهر منع کرده است. این نهاد اداری در شهریورماه سال گذشته نیز مغازه تعمیرات طلا در بازار «مجیدیه» اردبیلٰ متعلق به «علی لسانی»، فرزند دیگر آقای لسانی را پلمپ کرده بود. فشارها بر خانواده عباس لسانی محدود به فرزندان وی نبوده و «موسی قاسمی» داماد خانواده لسانی نیز پیش‌تر با لغو یک‌طرفه قرارداد خود به‌عنوان پیمانکار «پروژه دانشگاه محمدباقر» مواجه شده بود.

همچنین بامداد پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ افراد ناشناس اقدام به آتش زدن خودروی سواری خانواده «عباس لسانی» مقابل منزل وی کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل