نگار مسعودی، عکاس و مستندساز با تودیع وثیقه آزاد شد

نگار مسعودی، عکاس و مستندساز پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نگار مسعودی، عکاس و کارشناس ارشد پژوهش هنر که پیش تر در روز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری اش در تهرن بازداشت شده بود، روز یکشنبه ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه تا اتمام امور دادرسی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، اتهام انتسابی علیه این فعال هنری را «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان کرده است.

نگار مسعودی، روز پنج‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری اش در تهرن بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود.

بر اساس گزارشات دریافتی نیروهای امنیتی در حین بازداشت، منزل پدری نگار مسعودی را مورد تفتیش قرار داده و برخی اقلام شخصی وی را ضبط کرده بودند.

نگار مسعودی، ۳۵ ساله کارشناس عکاسی از دانشگاه تهران مرکز و کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه تهران است.

وی عضو انجمن عکاسان ایران و برنده عکس برگزیده هیئت داوران در جشنواره شمسه سال ۱۳۹۱ بوده و سابقه برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس و ویدئو را در کارنامه هنری خود دارد.

یکی از دغدغه های این هنرمند پیگیری پرونده قربانیان اسیدپاشی در اصفهان و تصویب لایحه «ممنوعیت و محدودیت خرید و فروش اسید» در سال های اخیر بوده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش هیچ اطلاع دقیقی از نهاد بازداشت کننده، دلیل بازداشت و محل نگهداری این هنرمند عکاس و مستند ساز در دست نیست.

از سوابق حرفه ای نگار مسعودی می توان به این موارد اشاره کرد:

برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان «سرنوشت تو را بتی رقم زد که دیگرانش می‌پرستیدند» در گالری تابستان خانه هنرمندان در سال ۱۳۹۷  که شامل عکس‌هایی از مرضیه ابراهیمی، یکی از قربانیان اسیدپاشی اصفهان بود.

برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس با عنوان «از کوچه و خیابانهای شهر بهت زده عبور نکنید» در کافه گالری عکس در آذر ماه ۱۳۹۵

برگزاری نمایشگاه انفرادی عکس وویدئو آرت با عنوان «من مثل ساعتی مریضم و به دقت درد می کشم» در نگارخانه شلمان در دی ماه ۱۳۹۳

برگزاری نمایشگاه گروهی عکس در گالری ماه مهر با عنوان «شخصی -عمومی» در شهریور ۱۳۹۱

شرکت در نمایشگاه گروهی عکس در نگارخانه کارون ونکور کانادا در سال ۲۰۱۲

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل