۸ شهروند بهایی توسط دادگاه انقلاب بندرعباس به احکام زندان محکوم شدند

۸ شهروند بهایی ساکن بندرعباس از سوی دادگاه انقلاب این شهر در مجموع به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

مهرالله افشار، فرهاد امری، امید آفاقی، مارال راستی، آرش راسخی، ادیب حق پژوه، مهناز جان نثار و نسیم قنواتیان، ۸ شهروند بهایی، طی روزهای اخیر توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب بندرعباس به ریاست قاضی بلادر به ۱۴ سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم شدند.

حکم مجازات تکمیلی صادر شده علیه این شهروندان ساکن بندرعباس، ۲ سال «ممنوعیت از عضویت در احزاب و گروه‌های سیاسی و اجتماعی»، «ممنوعیت از شرکت در جلسات ضیافت و گردهمایی بهائیان» و «الزام بر گذراندن پنج جلسه مشاوره در خصوص مسائل فرقه‌ای» زیر نظر اساتید «موسسه اندیشه سجادیه بندرعباس» اعلام شده است.

اتهام انتسابی علیه این شهروندان بهایی، «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» عنوان شده است.

شعبه ۲ دادگاه انقلاب بندرعباس از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی»، آرش راسخی، مارال راستی، نسیم قنواتیان، مهرالله افشار، مهناز جان نثار و امید آفاقی را هر یک به ۲ سال حبس تعزیری و فرهاد امری و ادیب حق پژوه  را به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

طبق حکم صادره چنان چه این شهروندان طی مدت اجرای مجازات تکمیلی مفاد حکم را رعایت نکنند دادگاه برای بار اول مدت مجازات تکمیلی را تا یک سوم افزایش خواهد داد.

در صورت تکرار عدم رعایت مفاد حکم صادره توسط این شهروندان بهایی، دادگاه حکم آنها را به حبس یا جزای نقدی درجه ۷ و ۸ تبدیل خواهد کرد.

این ۸ شهروند بهایی پیشتر در بهار سال ۱۳۹۶، بازداشت شده و پس از تشکیل پرونده در شعبه سوم بازپرسی بندرعباس با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل