بیش از ۱۰ روز بی‌خبری، گزارشی از آخرین وضعیت افسانه عظیم زاده، کنشگر حقوق کودک

افسانه عظیم زاده، کنشگر حقوق کودک و زنان که دوشنبه هفته گذشته بازداشت شده بود، همچنان در وضعیت بلاتکلیفی در بازداشت بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افسانه عظیم زاده عصر دوشنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۹، کنشگر حقوق کودک و حقوق زنان، توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

از زمان بازداشت خانم عظیم زاده تاکنون اطلاعی از وضعیت او در دست نیست و ادامه بلاتکلیفی و بازداشت او موجی از نگرانی های کنشگران مدنی را به همراه داشته است.

او تنها یکبار در طی این مدت توانسته به صورت تماس تلفنی کوتاه یک دقیقه ای با خانواده خود دیدار و کند که در زندان بند دو الف زندان اوین نگهداری می‌شود.

افسانه عظیم زاده از اقوام جعفر عظیم زاده، فعال کارگری و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر کرج، متولد سال ۱۳۶۲ و ساکن تهران است.

گفته می‌شود این بازداشت در منزل پدری وی صورت گرفته و هردو منزل شخصی خود و پدری وی تفتیش و برخی لوازم شخصی او توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

هنوز از دلایل بازداشت و اتهام های انتسابی علیه این کنشگر مدنی اطلاعی در دست نیست.

افسانه عظیم زاده، پیشتر نیز سابقه بازداشت در اردیبهشت‌ماه سال ۸۸ به‌خاطر فعالیت‌های مدنی خود در جریان برگزاری مراسم روزجهانی کارگر را در کارنامه‌اش دارد.

نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل