تداوم بی خبری از سرنوشت گلرخ ایرایی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه

گلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانی سیاسی یک ماه پیش از زندان قرچک ورامین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده و تا به حال اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز پنج شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹، با گذشت بیش از یک ماه از انتقال گلرخ ابراهیمی ایرایی از زندان قرچک ورامین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین، سرنوشت وی همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، از زمان انتقال به بند ۲ الف زندان اوین تاکنون از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده اش محروم مانده است.

نگرانی های خانواده ابرهیمی ایرایی در رابطه با وضعیت سلامت این زندانی سیاسی و احتمال پرونده‌سازی مجدد برای او افزایش یافته است.

گفته شده است خانواده گلرخ ایرایی طی تماسی تلفنی از سوی یکی از بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران مورد تهدید قرار گرفته اند.

این مامور اطلاعات ضمن تهدید خانواده ایرایی تاکید کرده است که آنها حق اطلاع رسانی در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی را ندارند.

سازمان اطلاعات سپاه، روز دوشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹، طی ابلاغیه‌ای گلرخ ابراهیمی ایرایی، کنشگر مدنی و زندانی سیاسی را احضار کرد.

خانم ایرایی احضار دوباره خود را «غیر قانونی» خوانده و در مقابل اعزام به بازداشتگاه این نهاد امنیتی مقاومت کرده بود.

مسئولان زندان قرچک ورامین به همراه گارد ویژه زندان، روز یکشنبه ۲۳ آذرماه ۱۳۹۹، اقدام به ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند ۸ این زندان کرده و گلرخ ابراهیمی ایرایی را به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل کرده بودند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی به همراه همسرش آرش صادقی، ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۳، از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» بازداشت شدند.

پس از بازداشت، دادسرای شهید مقدسی برای گلرخ ابراهیمی ایرایی، وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیت های فیسبوکی تعیین کرد.

این فعال سیاسی نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در ۵ مهر ماه ۱۳۹۳ با تودیع وثیقه آزاد شد.

وی سپس در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، به اتهام «توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تایید شد و سپس با احتساب کاهش حبس به مناسبت عید نوروز ۱۳۹۶، به ۳۰ ماه تقلیل یافت.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، روز دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸، با پایان دوران محکومیت، با قرار کفالت و تا زمان تعیین تکلیف در پرونده جدیدش به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

پیش‌تر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، آتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی، دو فعال مدنی را در پرونده‌ای مشترک که سال ۱۳۹۷، در زندان برای آن‌ها باز شده‌بود، با اتهام «اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبری» به ۲ سال و یک ‌ماه حبس تعزیری و در خصوص اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک‌سال و نیم زندان محکوم کرده‌بود.

روز شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ماموران امنیتی بدون ارائه حکم قضایی گلرخ ابراهیمی ایرایی را در منزل مسکونی‌اش در تهران بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل کردند.

نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل