انور چالشی، متهم سیاسی کُرد به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد

انور چالشی، متهم سیاسی کُرد پس از پایان مراحل بازجویی به بند سیاسی زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.

این شهروند کُرد، امروز پنج شنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۹، پس از گذشت شش روز از بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه به بند سیاسی این زندان منتقل شده است.

پیشتر در روز جمعه ۱۹ دی ماه ۱۳۹۹،  آقای چالشی با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه المهدی ارومیه به بند قرنطینه زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

انور چالشی به همراه کامل جباروند و موسی آلوسی دو شهروند کُرد دیگر، روز چهارشنبه ۱۲ آذرماه ۱۳۹۹،  توسط نیروهای امنیتی قرارگاه حمزه سپاه پاسداران بازداشت شده بودند.

قرارگاه حمزه سپاه پاسداران در پی بازداشت این سه شهروند کُرد، با انتشار اطلاعیه‌ای آنها را به «عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام» متهم کرده بود.

گفته شده است، طی روزهای اخیر موسی آلوسی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده و کامل جباروند همچنان در بازداشتگاه المهدی ارومیه تحت بازجویی به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کُردپا، هویت این شهروندان؛ انور چالشی اهل روستای لورزینی از توابع منطقه مرگور، کامل جباروند اهل روستای چریک آباد از توابع منطقه مرگور و موسی آلوسی اهل روستای ولنده از توابع بخش مرکزی ارومیه احراز شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل