شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی به احکام حبس محکوم شدند

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی را از بابت پرونده ای مشترک که در زندان برایشان گشوده شده است، در مجموع به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این پرونده شکیلا منفرد به ۶ سال حبس تعزیری و آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی هر کدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در جهاد کشاورزی محکوم شده اند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام های این سه زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شده بود.

این جلسه با حضور شکیلا منفرد، آرشام رضایی و محمد ابوالحسنی و سه مامور مرد و یک مامور زن قرارگاه ثارالله سپاه برگزار شد.

آرشام رضایی پیشتر از بابت اتهام های «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از سوی شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

محمد ابوالحسنی نیز در این پرونده از بابت برقراری ارتباط تلفنی با آرشام رضایی و انتقال اخبار داخل زندان اوین به این زندانی سیاسی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام شده بود.

در این جلسه، پرونده شکیلا منفرد از بابت اتهام های «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیتی داخلی/ خارجی» و «توهین به مقدسات اسلام» مورد بررسی قرار گرفته است.

پیشتر نیز در روز یکشنبه ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹،  آرشام رضایی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج و محمد ابوالحسنی زندانی سیاسی که دوران محکومیت حبس را در زندان اوین سپری می کند، از بابت پرونده جدیدی که در زندان برایشان گشوده شده است، جهت حضور در جلسه دادرسی به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اعزام شدند.

جلسه دادرسی این دو زندانی سیاسی به علت عدم حضور قاضی افشاری در دادگاه به امروز چهارشنبه ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹، موکول شده بود.

آرشام (محمود) رضایی، روز شنبه ۱ آذر ماه ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام جهت تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری به سلول انفرادی در بند قرنطینه زندان رجائی شهر کرج موسوم به «سوئیت» منتقل شد.

این زندانی سیاسی، پیشتر از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه با اتهام‌های «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی» و «توهین به رهبری» به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌ بود.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازان اسلامی مبنی بر تجمیع احکام،  ۵ سال حبس تعزیری در خصوص این فعال مدنی قابل اجرا خواهد بود.

محمد ابوالحسنی، روز چهارشنبه ۲۳ مردادماه ۱۳۹۸، با حکم شعبه ۲۸ دادسرای انقلاب تهران توسط نیروهای امنیتی در قزوین بازداشت شده بود.

این فعال مدنی، روز چهارشنبه ۱۳ آذرماه ۱۳۹۸، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

محمد ابوالحسنی در حال حاضر دوران محکومیت حبس را در بند چهار زندان اوین سپری می کند.

شکیلا منفرد، فعال مدنی ساکن تهران روز دوشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۹، هنگام خروج از منزل، توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بدون ارائه حکم قضایی و ذکر دلیل دستگیری بازداشت شد.

این فعال مدنی، پس از بازداشت جهت انجام بازجویی به بند ۱ الف سپاه پاسداران منتقل شده بود.

خانم منفرد جهت انجام مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام روز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۹، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

شکیلا منفرد روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از بند زنان زندان اوین آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل