ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی بازداشت و به زندان چابهار منتقل شد

ابراهیم فیروزی، نوکیش مسیحی تبعیدی در شهرستان راسک، پس از حضور در دادسرا به دلیل عدم توانایی تأمین وثیقه تعیین شده بازداشت و به زندان چابهار منتقل شد.

این نوکیش مسیحی روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹، پس از حضور در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرباز و تعیین قرار وثیقه، به دلیل عدم توانایی تأمین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بازداشت و به زندان چابهار منتقل شده است.

روز یکشنبه ۱۹ بهمن ‌ماه ۱۳۹۹، آقای فیروزی در پی دریافت ابلاغیه ای به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان احضار شده بود.

بر اساس گزارش محبت نیوز، ابراهیم فیروزی، زندانی عقیدتی تبعیدی اعلام کرده است در اعتراض به پرونده سازی وزارت اطلاعات و ادامه توقیف لپ تاپ و موبایلش قصد اعتصاب غذا دارد.

این نوکیش مسیحی که از آبان ماه سال گذشته در حال گذراندن دوران محکومیت ۲ سال تبعید در شهرستان سرباز است، روز یکشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹، با حضور در جلسه بازپرسی و ارائه دفاعیات در خصوص پرونده جدید از بابت اتهامات «توهین به مقدسات» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از طریق ترویج مسیحیت تبرئه و قرار منع تعقیب وی صادر شد.

بر اساس گزارش ماده ۱۸ این نوکیش مسیحی با اشاره به اتهامات انتسابی در خصوص برگزاری جلسه بازپرسی گفته بود:« آنها مرا به توهین به مقدسات متهم کرده بودند. تنها ادعایی که علیه من وجود داشت، گزارش‌های بی اساس وزارت اطلاعات بود که برای اثبات آن هیچ مدرک و سندی نداشتند.»

یکی دیگر از اتهامات مطروحه علیه ابراهیم فیروزی «تبلیغ علیه نظام از طریق ترویج مسیحیت» و دریافت چند جلد کتاب مقدس مسیحیان از طریق پست بوده است که وی این اتهامات را نیز رد کرده بود.

ابراهیم فیروزی که حدود ۳۶ سال سن دارد یک کارگر تراشکاری ساکن رباط کریم بوده و به عنوان قدیمی‌‌ترین زندانی مسیحی از سال ۱۳۹۰ تاکنون درگیر دادگاه و زندان است.

این نوکیش مسیحی به دلیل فعالیت‌های تبلیغی پس از دو بار احضار از سوی نهادهای امنیتی، دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. به گفته منبع مطلع در بازجویی‌ها به او گفته بودند اگر اعلام کند مسلمان است، آزاد خواهد شد و در غیر این صورت محاکمه خواهد شد.

ابراهیم در این پرونده به دلیل گرویدن به مسیحیت و انجام فعالیت‌های تبلیغی به «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» متهم شد.

او از اتهام توهین به مقدسات تبرئه شد ولی به اتهام تبلیغ علیه نظام، از سوی دادگاه انقلاب کرج به ۵ ماه حبس تعزیری و ۵ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

این حکم در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و در ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

او اسفند ۱۳۹۱ نیز به اتهام تبلیغات مذهبی و توزیع کتاب‌هایی در باره مسیحیت، بازداشت و پس از دو ماه با سپردن وثیقه آزاد شد اما سال ۹۲ برای سومین بار بازداشت شد و از سوی دادگاه انقلاب شهرستان رباط کریم به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی»، «راه اندازی و هدایت تشکل انحرافی بشارتی مسیحیت» و راه اندازی سایت مسیحی، به یکسال حبس و دو سال تبعید به شهرستان سرباز واقع در استان سیستان و بلوچستان از استان‌های محروم کشور محکوم شد.

او در این مدت حتی یک روز مرخصی نداشت. آذر سال ۱۳۹۷ مادر او در بستر بیماری در فراغ فرزند جان سپرد اما به این نوکیش مسیحی زندانی اجازه ندادند در مراسم تشییع و تدفین مادرش شرکت کند.

دوران محکومیت ابراهیم فیروزی به پایان رسید اما او برای دو سال به شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان تبعید شد.

ابراهیم فیروزی به اتهام تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

شرایط بد داخل زندان به وضعیت جسمی ابراهیم صدمات جدی زده  و او از نظر فیزیکی دچار ضعف شدید بوده و  در طول دوران محکومیت نیز بارها از خدمات پزشکی محروم شده است.

ابراهیم با وجود اینکه شرایط سختی در داخل زندان داشت و زیر شدیدترین فشارهای روحی و جسمی قرار داشت ار اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی از جمله اعتصاب کامیونداران حمایت کرد.

وی همچنین از صبح روز چهارشنبه ۹ دی ماه ۹۴، در پی بی توجهی مسوولین نسبت به خواسته های «ارژنگ داوودی» زندانی سیاسی و در حمایت از این زندانی سیاسی محبوس دربند ۱۰ این زندان دست به اعتصاب غذا زده‌بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل