چهار نوکیش مسیحی با تودیع وثیقه از اداره اطلاعات دزفول آزاد شدند

چهار نوکیش مسیحی، پس از پایان مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه به صورت موقت از اداره اطلاعات دزفول آزاد شدند.

محمدعلی ترابی، حجت لطفی، اسماعیل نریمان‌پور و علیرضا ورک شاه، چهار نوکیش مسیحی، روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از اداره اطلاعات دزفول آزاد شده اند.

این نوکیشان مسیحی ساکن شهرستان دزفول، روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای وزارت اطلاعات در این شهر بازداشت شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از محبت نیوز، اداره اطلاعات دزفول از این نوکیشان تعهد کتبی مبنی حضور به موقع آنها در اداره مذکور در صورت احضار اخذ شده است.

بر اساس این گزارش، از روز پنجشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، تا کنون دست کم ۱۰ الی ۱۵ نفر دیگر از نوکیشان مسیحی ساکن دزفول به اداره اطلاعات این شهر احضار و پس از اخذ تعهد از آنها آزاد شده اند.

چهار نوکیش مسیحی نابرده شده روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰،  توسط نیروهای وزارت اطلاعات در این شهر بازداشت شده  بودند.

اسماعیل نریمان‌پور، ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

محمدعلی ترابی، صبح روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، در پی مراجعه ماموران اداره اطلاعات به مغازه او و تفتیش منزل شخصی، به صورت شفاهی به اداره اطلاعات احضار شده است.

آقای ترابی پس از مراجعه به اداره اطلاعات دزفول وی بازداشت شده و ساعاتی بعد طی ‌تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش از سلامتی خود خبر داده است.

ماموران امنیتی، منزل آقایان نریمان‌پور و ترابی را مورد تفتیش قرار داده و برخی از اقلام شخصی آنها از جمله تلفن همراه شان را ضبط کرده و با خود برده اند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل