آرش صادقی، زندانی سیاسی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد

آرش صادقی، زندانی سیاسی در پی اعمال بخشنامه کاهش مجازات حبس تعزیری از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آرش صادقی زندانی سیاسی با تحمل ۵ سال و ۶ ماه دوران محکومیت حبس پس از احتساب زمان بازداشت و در پی اعمال بخشنامه کاهش مجازات حبس تعزیری، امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده است.

آقای صادقی، در دوران تحمل حبس به سرطان مبتلا شده و در اواخر تیرماه سال ۹۷ جهت رسیدگی به وضعیت پزشکی خود به بیمارستان منتقل شده بود. روز شنبه مورخ سوم شهریور‌ماه ۹۷ پزشکان ابتلای او به سرطان را تایید کردند.

آرش صادقی، به دلیل ابتلا به نوعی سرطان بدخیم به نام «کندروسارکم» پس از کارشکنی‌های بسیار در نهایت، در شهریور ۹۷ مورد عمل جراحی قرار گرفت.(«کندروسارکوما» یکی از شایع ترین تومور اولیه بدخیم استخوانی در سنین نسبتا جوانی است که در آن سلول‌های بدخیم غضروف ساز تولید تومور می کنند).

او پیشتر در پی اعتصاب غذای ۷۲ روزه در اعتراض به بازداشت همسرش گلرخ ایرایی، به‌شدت آسیب جسمی دیده که در سایه عدم رسیدگی پزشکی بدتر نیز شده بود.

آقای صادقی، اولین بار، ۱۸ تیرماه ۱۳۸۸، مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.

این فعال حقوق بشر اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش صادقی شد.

این زندانی سیاسی، آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم بازداشت شد.

او در آبان ماه ۱۳۹۵ به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد و مهرماه ۹۶ نیز از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.

این زندانی سیاسی آخرین بار در اعتراض به انتقال همراه با ضرب‌وشتم همسرش گلرخ ایرایی و هم‌چنین آتنا دائمی از زندان اوین به زندان قرچک (شهرری) دور تازه‌ای از اعتصاب غذای خود را از روز جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ آغاز کرد.

ولی در ۱۸ بهمن ماه ۱۳۹۶ به دلیل ضعف شدید جسمانی و در احترام به درخواست همبندانش در زندان رجایی شهر به اعتصاب غذای خود پایان داد.

آقای صادقی در دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، تشکیل گروه‌های غیرقانونی، تبلیغ علیه نظام به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

همچنین قاضی پورعرب، رئیس شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر حکم ۴ سال حبس تعلیقی وی را لازم‌الاجرا اعلام کرد که مدت محکومیت وی به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل