ماده ۱۳۴ اعمال شد؛ حکم به پایان رسید؛ بهاره هدایت هنوز در زندان است

«امین احمدیان»، همسر «بهاره هدایت» از صدور دستور آزادی این زندانی سیاسی با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی خبر داده و در عین حال تاکید کرده که وی هنوز در بند زنان زندان اوین به سر می برد و آزاد نشده است؛ آن هم در حالی که هیچ حکم، دستور یا ابلاغ و هرگونه توجیه قانونی برای این حبس وجود ندارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل ازکلمه، همسر این فعال دانشجویی در یادداشتی در صفحه فیس بوک خود با بیان این نکته که حکم دو سال تعلیق وی در سال ۸۵ هنوز توسط هیچ دادگاهی به تعزیر تبدیل و به زندان ابلاغ نشده است، تصریح کرده که تا این لحظه هیچ گونه حکم، ابلاغ قضایی و یا قرار بازداشتی برای نگهداری و ادامه حبس بهاره هدایت در اجرای احکام اوین وجود ندارد.
«امین احمدیان» درگفتگو با “کلمه” به کارشکنی هایی که در روند اعمال ماده ۱۳۴ در پرونده ی همسرش صورت گرفته، اشاره کرده و خبر داده بود که حکم دو سال تعلیق بهاره هدایت را که متعلق به سال ۸۵ است، به جریان انداخته اند تا از آزادی «بهاره هدایت» ممانعت به عمل آورند.
در عین حال آنچه مشخص است، اینکه هم اکنون پایان دوره محکومیت «بهاره هدایت» از سوی دادگاه و مقامات قضایی اعلام شده اما با این حال وی بر خلاف قانون و بدون هیچ توضیح خاصی هنوز در زندان به سر می برد.
«بهاره هدایت»، فعال دانشجویی،دی ماه سال ۱۳۸۸بازداشت و پس گذشت چند ماه انفرادی و تنها ۶ جلسه بازجویی به ۷ سال و نیم زندان محکوم شد. کمتر از یک سال بعد، او مجددا و این بار به اتهام صدور بیانیه ای مشترک با «مجید توکلی» زندانی سیاسی سابق، برای روز دانشجو به ۶ ماه حبس دیگر محکوم شد.
بر اساس این گزارش «بهاره هدایت»در سال ۱۳۸۵در تجمعی در میدان هفت تیر بازداشت و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود. حکمی که تا هفته ی گذشته به اجرا در نیامده و دستور آن در پرینت وی در زندان نیز درج نشده بود.

متن نوشته فیس بوک «امین احمدیان» را با هم می خوانیم:

بالاخره پس از ماه ها تعلل و کارشکنی های دادستانی تهران، چهارشنبه هفته گذشته حکم پایان حبس و آزادی بهار توسط شعبه ۵۴ تجدیدنظر دادگاه انقلاب صادر شده است.
تا این لحظه هیچ گونه حکم، ابلاغ قضایی و یا قرار بازداشتی برای نگهداری و ادامه حبس بهار در اجرای احکام اوین وجود ندارد!
حکم تعلیقی سال ۸۵ بهار طبق قانون می بایست در ابتدای حکم و یا نهایتا در طول حکم توسط شعبه صادره کننده حکم بدوی به به حکم تعزیری تبدیل و به دایره اجرای احکام اوین ابلاغ می شده است که تا این لحظه این پروسه غیر قانونی هم به جریان نیفتاده است!
کوتاه سخن اینکه چندین ماه است که یک شهروند منتقد نظام بدون هیچ دلیل و توجیه قانونی و حقوقی در زندان به سر می برد و از آزادی وی جلوگیری به عمل می آید!
و این یعنی نقض آشکار و فاحش قوانین موضوعه و و بی عدالتی در اجرای ناعادلانه ترین حکم های قضاییی صادر شده توسط قوه قضاییه…یعنی تحمیل اراده دادستانی تهران بر خلاف هر گونه قوانین و ضوابط حقوقی و شرعی و انسانی!!
تا دیروز ازش خواهش کرده بودم در اعتراض به این همه بی قانونی و ظلم دست به اعتصاب نزنه..الان نمی دونم چقدر خواستم ازش منطقی بوده و چه راه دیگه ای برامون برای تظلم خواهی؟

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل