تشکیل پرونده قضایی علیه فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت تپه

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از تشکیل پرونده قضایی علیه فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت تپه خبر داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، اتهام های انتسابی علیه فرزانه زیلابی در این پرونده «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان شده است.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با اعلام این خبر در روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در واکنش به احضار خانم زیلابی نوشت:« در زمانی که کارگران هفت تپه طی مبارزات طولانی موفق شده اند خصوصی سازی هفت تپه را لغو کنند، دور جدیدی از فشارها همانند کاهش سهم آب کشاورزی شرکت هفت تپه و پرونده سازی برای فرزانه زیلابی، وکیل کارگران هفت تپه شروع شده است.»

این سندیکا با محکوم کردن تشکیل پرونده قضایی برای فرزانه زیلابی نوشته است: «سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه هرگونه پرونده سازی برای خانم فرزانه زیلابی وکیل پایه یک دادگستری، وکیل کارگران هفت تپه را محکوم کرده وخواهان پایان دادن به این روند نخ نما می‌باشد.»

اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه که در حال حاضر نیز ادامه دارد از ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۷، در حالی شدت گرفت که در آن زمان گزارش‌هایی مبنی بر متواری یا دستگیر شدن مالکان خصوصی نیشکر هفت‌تپه منتشر شده‌بود.

صدها کارگر، شرکت نیشکر هفت‌تپه، در آن زمان بیش از یک‌ماه در اعتراض به خصوصی‌سازی این شرکت و عدم توجه مسئولان به خواسته‌هایشان و همینطور معوقات مزدی خود، دست به اعتصاب زده‌‌ بودند.

در آن زمان شدت دامنه اعتراضات افزایش یافت و خانواده‌های کارگران شرکت هفت‌تپه نیز به خیابان‌های شهر شوش نیز کشیده شده بود و ضمن برپایی تجمع با سر دادن شعارهایی مطالبات‌شان را خواستار شده‌بودند.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال ۱۳۹۴ به دو شرکت خصوصی «زئوس» و «آریاک» واگذار شد و از زمان واگذاری این مجتمع کارگران بیش از صدها بار تجمع و اعتصاب کرده اند.
نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل