ارژنگ داوودی، زندانی سیاسی از زندان زابل به زندان رجایی شهر منتقل شد

ارژنگ داوودی زندانی سیاسی که هجدهمین سال محکومیت حبس را سپری می کند، از زندان زابل به زندان تهران بزرگ و سپس به قرنطینه زندان رجایی شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ارژنگ داوودی زندانی سیاسی که در زندان زابل در حال گذراندن دوران حبس در تبعید بود، طی روزهای اخیر از این زندان به زندان تهران بزرگ و سپس به قرنطینه زندان رجایی شهر منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، آقای داوودی با هواپیما از زابل به تهران منتقل شده و در پی خودداری رئیس و مقامات زندان تهران بزرگ از پذیرش این زندانی سیاسی به بند قرنطینه زندان رجایی شهر کرج انتقال داده شده است.

این زندانی سیاسی در حالی هجدهمین سال دوران حبس را پشت سر می گذارد که از حق تماس و ملاقات با خانواده، مرخصی و دسترسی به وکیل محروم مانده است.

این زندانی سیاسی در آبان‌ ماه ١٣٨٢ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

او که ابتدا در سلول های انفرادی زندان ٣٢٨ سپاه پاسداران، بند دو الف نگهداری می‌شد، از سوی شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن زارع دهنوی (حداد)، به ۱۵ سال زندان تعزیری، ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، انفصال دایم از مدیریت مجتمع آموزشی- فرهنگی پرتو حکمت، ۸۴ ضربه شلاق و تبعید به زندان‌های جنوب کشور محکوم شد.

اتهام «عضویت، هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق در زندان» صدور حکم اعدام را برای این زندانی سیاسی به دنبال داشت.

آقای داوودی پیش از صدور حکم اعدام و پس از پایان محکومیت ۱۰ سال حبس با پرونده‌ سازی‌های مختلف مجددا به ۲۰ سال و ۸ ماه زندان محکوم شد.

اتهام‌های انتسابی علیه ارژنگ داوودی، راه‌اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» است، هرچند اتهامات دیگری همچون نوشتن «مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی» و «مسئولین نظام و روحانیون»، «توهین به مقدسات»و «همکاری با خبرنگار کانادایی به نام جین کوکان» برای ساخت فیلم مستند «ایران ممنوع» نیز در پرونده ارژنگ داودی وجود داشت.

داوودی در سال‌های اخیر به زندان‌های مختلفی تبعید شد، از زندان اوین به زندانی در اهواز، از آنجا به بندرعباس و سپس به زندان رجایی شهر (گوهردشت) کرج تبعید شد. او در مدتی که در زندان‌های مختلف دوره محکومیت خود را می‌گذراند، بارها در اعتراض به وضعیت زندان، رفتار زندانبانان و اوضاع سیاسی- اجتماعی ایران دست به اعتصاب غذا زد.

این معلم زندانی در دوران سال‌های زندان، بارها مورد شکنجه‌های روحی و روانی قرار گرفته، حالا نیز بخشی از بینایی و شنوایی خود را در اثر این شکنجه‌ها از دست داده است.

ارژنگ داوودی زندانی ۶۷ ساله از جمله زندانیان سیاسی است که سال‌ها از سوی نهاد های امنیتی و قضایی مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، او که تاکنون از حق مرخصی محروم مانده محکومیت خود را در شرایط دشوار سپری می‌کند.

«ارژنگ داوودی» به خاطر نامه‌نگاری از زندان و انتشار و ارسال نوشته‌ها و یادداشت‌هایش بارها از سوی مسئولین زندان مورد تهدید، فشار و شکنجه قرار گرفته است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل