سه شهروند کُرد بازداشتی به زندان ارومیه منتقل شدند

ویان محمدی، فرزاد سامانی و ساکار عینی شهروندان کُرد بازداشتی با اتمام مراحل بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه ارومیه به زندان این شهر منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ویان محمدی، فرزاد سامانی و ساکار عینی که  طی ماه‌های گذشته توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه در تهران بازداشت شده‌ بودند، با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شده اند.

پیشتر شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد در روز دوشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۰، قرار بازداشت این شهروندان را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرده بود.

قرار بازداشت ویان محمدی برای اولین بار و قرار بازداشت دو شهروند دیگر برای ششمین ماه متوالی تمدید شده بود.

این شهروندان در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه در پادگان المهدی ارومیه تحت بازجویی و فشار برای اخذ اعترافات اجباری بوده اند.

ویان محمدی، شهروند کُرد و دانشجوی رشته مدیریت دانشگاه تهران توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت شد.

این شهروند کُرد اهل مریوان، روز جمعه ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، بدون ارائه حکم قضایی در منزل شخصی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده است.

نیروهای اطلاعات سپاه حین بازداشت خانم محمدی منزل او را مورد تفتیش قرار داده و برخی از اقلام شخصی از جمله لپ‌تاپ و تلفن همراه او را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

ویان محمدی، پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام ابتدا به بازداشتگاه اوین و سپس به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شده است.

فرزاد سامانی، دانشجوی کُرد دانشگاه خوارزمی روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، در پی یورش حدود ۲۰ تن از ماموران امنیتی به اتاق‌های آنها در خوابگاه پسرانه دانشگاه خوارزمی واقع در کرج بازداشت شده بود.

فرزاد سامانی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی دانشگاه خوارزمی است.

ساکار عینی، شهروند کُرد اهل مهاباد روز شنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود.

این شهروندان مدتی پس از بازداشت جهت انجام امور بازجویی و تفهیم اتهام به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شدند.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل