تداوم اعتصاب غذای میکاییل معینی و آزاد سعیدی در زندان بوکان

میکاییل معینی و آزاد سعیدی دو زندانی محبوس در زندان بوکان در اعتراض به محرومیت از حق مرخصی کماکان در اعتصاب غذا به سر می برند.

این شهروند اهل بوکان از روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، در اعتراض به افزایش میزان وثیقه برای اعزام به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای معینی که امروز در بیست و دومین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد در هجدهمین روز اعتصاب دچار افت شدید فشار و ضعف جسمی شده و پس از انتقال به بهداری از تزریق سرم خودداری کرده و مجددا به داخل بند بازگشته است.

میکاییل معینی که در حال حاضر دوران محکومیت ۵ سال حبس را در زندان بوکان پشت سر می گذارد، سال گذشته با قرار وثیقه صد و پنجاه میلیون تومانی به مرخصی اعزام شده بود اما با دستور دادستانی بوکان میزان وثیقه به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و دوباره بازداشت شده است.

آزاد سعیدی در اعتراض به محروم شدن از حق مرخصی در پی دستور دادستان بوکان از روز چهارشنبه ۱۲ خردادماه ۱۴۰۰، اعتصاب غذا را شروع کرده است.

آقای سعیدی در حال سپری کردن محکومیت ۲۵ سال حبس تعزیری در زندان بوکان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از جمعیت حقوق بشر کوردستان، میکاییل معینی و آزاد سعیدی هر دو با اتهام های جرایم مربوط به مواد مخدر دوران محکومیت حبس را در زندان بوکان سپری می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل