گزارشی از وضعیت سه زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

سه زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ به دلیل عدم رسیدگی مسئولان به مطالبات شان همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد ترکمانی یازدهمین روز، حسین هاشمی دوازدهمین روز و خالد پیرزاده سیزدهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر نهاده اند.

این سه زندانی سیاسی در اواسط خردادماه ۱۴۰۰، در اعتراض به برخوردهای فراقانونی مسئولان و همچنین عدم رسیدگی به مطالبات شان دست به اعتصاب غذا زدند.

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی در پی انتشار یادداشتی، صبح امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۰، ضمن اعلام خبر اعتصاب غذای خود و شرح دلایل آن تاکید کرده که تا زمان محقق شدن خواسته های قانونی اش به این اعتصاب ادامه خواهد داد.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز از صبح روز شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و مخالفت مسئولان با درخواست آزادی مشروط او دست به اعتصاب غذا زده و در تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ با وعده مساعد مسئولان مبنی بر رسیدگی به درخواست هایش پایان اعتصاب غذای خود را اعلام کرده بود.

حسین هاشمی در تاریخ ۱۱ خردادماه ۱۴۰۰، به بهانه بازجویی از بند خود خارج و به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ، محل نگهداری زندانیان متهم به جرائم خشن منتقل شد.

آقای هاشمی، شهروند ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهامات «توهین به مقدسات» و «اخلال در نظم عمومی» به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و مجازات تکمیلی ۷۴ ضربه شلاق و رونویسی از سه کتاب و کار در غسالخانه محکوم شده بود.

او روز دوشنبه ۳ شهریور ماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای امنیت تهران برای اجرای حکم احضار شد.

محمد ترکمانی، اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت حدود ۵۰ روز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، در سال ۱۳۹۸، آقای ترکمانی را از بابت اتهام توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی به ۳ سال حبس، از بابت اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس، از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و از بابت اتهام توهین به مقدسات به ۷ سال ۶ ماه حبس محکوم کرد.

حکم صادره در دادگاه بدوی در مرحله تجدید نظر به ۵ سال زندان کاهش پیدا کرد.

آقای ترکمانی در بهمن ماه ۱۳۹۹ جهت تحمل حبس به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل