عفو بین الملل خواستار آزادی وحید افکاری شد

عفو بین‌الملل خواهان لغو احکام ناعادلانه و اتهامات مربوط به شرکت مسالمت‌آمیز وحید افکاری در اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سازمان عفو بین‌الملل از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا احکام ناعادلانه حبس و  اتهامات مربوط به شرکت مسالمت‌آمیز وحید افکاری در اعتراضات سراسری مرداد ماه ۱۳۹۷، لغو کرده و این زندانی را آزاد کنند.

سعید افکاری روز ۲۴ خردادماه ۱۴۰۰ با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود از ثبت درخواست اعاده دادرسی برای برادرش وحید افکاری توسط وکلای جدید خبر داده بود.

در صورت تائید درخواست اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور، پرونده مجددا در دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عفو بین الملل پیشتر با انتشار بیانیه ای تایید کرده بود که وحید و حبیب افکاری از شهریور ماه ۱۳۹۹ در سلول‌های انفرادی بدون پنجره محبوس بوده و از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب، هوای آزاد، تماس‌های تلفنی و ملاقات‌های حضوری با خانواده‌شان محروم شده‌اند.

این نهاد بین المللی همچنین در خصوص بازداشت و مراحل دادرسی وحید و حبیب افکاری نوشته بود: مقامات، برادران افکاری را در سال ۱۳۹۷ و در پی شرکت ‌آن‌ها در اعتراضات بر خلاف ضوابط قانونی دستگیر و بازداشت کرده، برای دوره‌ای تحت ناپدیدسازی قهری قرار داده و برای ماه‌ها شکنجه کردند. وحید افکاری و حبیب افکاری سرانجام و متعاقب دادرسی‌های به‌شدت غیرمنصفانه، احکام حبس طولانی مدت دریافت کردند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل