ممانعت از دیدار چند فعال حقوق بشر با خانواده محمد نجفی وکیل زندانی

چند فعال حقوق بشر که قصد دیدار با خانواده محمد نجفی، وکیل زندانی را داشتند در ورودی شهر شازند به تهران بازگردانده شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح امروز پنج شنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰، عبدالفتاح سلطانی، نرگس محمدی، مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و شهناز اکملی که برای دیدار خانواده محمد نجفی، وکیل زندانی عازم شهر شازند در اراک بودند، پس از ممانعت نیروهای وزارت اطلاعات مجبور به بازگشت به تهران شدند.

مریم کریم‌بیگی دختر شهناز اکملی ضمن اعلام این خبر در صفحه توییتر شخصی نوشته است:صبح امروز، عبدالفتاح سلطانی، نرگس محمدی، مصطفی نیلی، آرش کیخسروی و شهناز اکملی که قصد داشتند برای دیدار خانواده محمد نجفی به شازند بروند، در شهر شازند بازداشت و از دیدارشان با خانواده محمد نجفی توسط وزارت اطلاعات ممانعت شد، اکنون نیز با اسکورت همان مامورین در راه تهران هستند.

همچنین بر اساس گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، نیروهای وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در بدو ورود به شهر شازند جلوی خودروی حامل این فعالان حقوق بشر را گرفته و با «برخوردهای تند» قصد گرفتن تلفن‌‌های همراه سرنشینان را داشته‌‌ و آنها را تهدید به بازداشت کرده اند.

بر اساس همین گزارش، خودروی این مدافعان حقوق بشر بیش از یک ساعت و نیم متوقف شده و در پاسخ به درخواست آنها برای نشان دادن حکم قضایی برای این کار، نیروهای امنیتی و انتظامی دستور دادستان را با این مضمون:«… دارای پیشینه امنیتی هستند، قصد دیدار با خانواده محمد نجفی را دارند، با قاطعیت مانع این دیدار شوید.» نشان داده اند.

ماموران امنیتی و انتظامی همچنین نامه «ممانعت از ورود» از سوی حسین رجبی فرماندار و رییس شورای تامین شهرستان شازند را نشان داده که در نهایت باعث شد این پنج فعال حقوق بشر به تهران بازگردند.

محمد نجفی، وکیل زندانی در آذرماه ۱۳۹۷ از بابت سومین پرونده‌اش به اتهام های«فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، توهین به رهبری و همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور وانتقال اخبار و اطلاعات» به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم شد.

این وکیل دادگستری، دی‌ ماه ۱۳۹۶ به دنبال اطلاع‌رسانی درباره وحید حیدری یکی از معترضان دی‌ماه همان سال که در بازداشتگاهی در اراک جان باخت، بازداشت شده بود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل