گزارشی از وضعیت شیما شکوری روزنامه نگار محبوس در زندان قرچک ورامین

شیما شکوری روزنامه نگار محبوس در زندان قرچک ورامین بدون حضور در هیچ دادگاهی به احکام بی سابقه و سنگین حبس و زای نقدی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شیما شکوری در مردادماه  ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر ترابزون ترکیه در حضور دو فرزند و همسرش بازداشت شده و پس از سپری کردن روزهای زیادی در سلول انفرادی به ایران بازگردانده شده است.

بر اساس این گزارش، در فایل صوتی که خانم شکوری از زندان منتشر کرده است، پرونده او با استناد به دو عکس، به اتهام اخلال در نظام به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست عموزاد و سپس به شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب تهران ارجاع داده شد.

این روزنامه‌نگار ۳۷ ساله گفته است: در پی انتشار گزارشی ۱۱ صفحه ای از فساد ۱۰ تن از مفسدان اقتصادی و ارائه آن به مسئولان قضایی پس از بازداشت در ترکیه و بازگردانده شدن به ایران به پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیارد تومانی معادل ۳ هزار سال حبس محکوم شده است.

شیما شکوری در این فایل صوتی می گوید: پرونده او بدون آنکه بررسی و کارشناسی شود و بدون اینکه حق دفاع به او و یا محمد حسین آقاسی وکیل مدافعش داده شود به ابن حکم محکوم شده است.

او افزوده است: چون حاضر به پرداخت رشوه نشده و افراد دولتی صاحب منسب از پژوهشکده بازرگانی و سازمان حراست کشوری و ضابطین قضایی آگاهی بر روی پرونده اش نفوذ داشته اند این رای برای پرونده او صادر شده است.

خانم شکوری گفته است: اسامی کسانی که در روند دادگاهی ناعادلانه پرونده او دست داشته اند را در لایحه ای ۱۱ صفحه ای به مسئولان قضایی ارائه داده است.

او می گوید: نزدیک به دو سال است که در زندان قرچک وراین به سر می برد و با اشاره به اینکه پرونده اش چهار ماه است که گم شده می گوید و حتی شعبه  اجازه دفاع از خودش به او نداده اند.

شیما شکوری در ادامه افزوده است: به چه جرمی به کدام گناه و وقتی که اجازه هیچ دفاعی به من ندادند چگونه به پرداخت جریمه ۱۰۰ میلیارد تومانی معادل ۳ هزار سال حبس محکوم شده ام؟

نویسنده
رحیم الیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل