صدور حکم آزادی مشروط رضوانه احمد خانبیگی فعال مدنی

رضوانه احمد خانبیگی، فعال مدنی، که پیشتر در تاریخ ۶مردادماه؛ از زندان اوین به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود. حکم آزادی مشروط را از طریق وکیل مدافع خود دریافت کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رضوانه احمد خانبیگی فعال مدنی، که در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال ۹۸، در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت شده بود، روز گذشته حکم آزادی مشروط به وی ابلاغ شد.

به گزارش منابع مطلع: خانم خانبیگی در نخستین لحظه بازداشت توسط نیروهای امنیتی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در تهران منتقل شد. وی نهایتا روز پنج‌شنبه ۲۱ آذرماه ۹۸، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به بند زنان زندان اوین منتقل گردید.

خانم خان بیگی بهمن‌ ماه ۹۸ توسط شعبه ۲۴دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی محمد رضا عموزاد، به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تائید شد و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس تعزیری در خصوص او به اجرا درآمد.

این فعال مدنی در تاریخ ۶ مردادماه؛ از زندان اوین به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود که روز گذشته با آزادی مشروط وی موافقت شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل