انتقال چنگیز قدم‌خیری، زندانی سیاسی به زندان مسجد سلیمان

چنگیز قدم خیری، زندانی سیاسی، محبوس در زندان اهواز به زندان مسجد سلیمان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ چنگیز قدم خیری، زندانی سیاسی تبعیدی اهل کامیاران، روز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، از زندان اهواز به زندان مسجد سلیمان بازگردانده شد.

بر اساس این گزارش؛ وی تاکنون از رسیدگی پزشکی محروم مانده است. آقای قدم خیری از بیماری کلیوی رنج می برد، وی نیاز مبرم به رسیدگی پزشکی به بیمارستان خارج از زندان را دارد.

اداره اطلاعات کامیاران اعزام چنگیز قدم خیری، به مرخصی درمانی جهت انجام عمل جراحی را مشروط به همکاری وی با این نهاد امنیتی کرده است.

از سوی دیگر مسئولان زندان مسجدسلیمان نیز با اعزام او به بیمارستان و انجام عمل جراحی به بهانه شیوع کرونا در کشور مخالفت کردند.

این زندانی سیاسی به دلیل نارسایی و عفونت کلیه نیازمند عمل جراحی است و پزشکی قانونی اهواز و مسجدسلیمان نیز با نوشتن نامه‌ای بر ضرورت انجام عمل جراحی تاکید کرده‌اند.

او پیشتر در تاریخ ۲۱ آذرماه ۹۸ به مدت ۱۳ روز در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت اداره اطلاعات از اعزام وی به مرخصی دست به اعتصاب غذا زده و در پی وعده مساعد مسئولان قضایی و ملاقات با خانواده به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

چنگیز قدم خیری متولد ۱۳۶۷ که در سال ۱۳۹۰ بازداشت و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده بود، پس از تحمل دو سال حبس به زندان مسجد سلیمان تبعید شد.

این زندانی پس از برگزاری چند جلسه محاکمه توسط «دادگاه» انقلاب سنندج به ریاست «قاضی» بابایی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از گروه های مخالف نظام به ۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل