درخواست اعاده دادرسی حامد قره او غلانی در دیوان عالی کشور رد شد

حامد قره‌اوغلانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه با رد درخواست اعداه دادرسی توسط دیوان عالی کشور روبه رو شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ حامد قره او غلانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، که پیشتر به ۱۳ سال حبس محکوم شده بود، با درخواست رد اعاده دادرسی از طرف دیوان عالی کشور مواجه شده است.

آقای قره‌اوغلانی؛ پیشتر در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹؛ توسط شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور تایید و در تاریخ ۲٨ بهمن ماه، به صورت الکترونیک ابلاغ شده بود.

این زندانی سیاسی؛ توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام «محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران»، به «اعدام»، همچنان در پرونده دیگری از بابت اتهامات «شرکت در دوره‌های نظامی و حمله به پایگاه‌های بسیج، تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به رهبری»، به ۱۴ سال و یک ماه محکوم شده بود.
رای صادره توسط وکیل مشخص شد؛ رای دو قاضی دادگاه انقلاب ارومیه مبنی بر حکم حبس، بر رای قاضی سوم که حکم اعدام را برای این زندانی مدنظر گرفته بود غالب شده و در نهایت حکم این زندانی با اختلاف یک رای از بابت اتهام شرکت در گروه باغی «اشاره مصداق در متن حکم به سازمان مجاهدین خلق است» به ۱۳ سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به ۱۳ ماه حبس و مجموعا به ۱۴ سال و یک ماه حبس منتهی شده است.

حامد قره اوغلانی پیشتر در تاریخ ۷ تیرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۶ تیرماه با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد و از آن زمان تاکنون در خوابگاه ۳ زندان ارومیه بسر می‌برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل