اعاده دادرسی وحید افکاری، توسط دیوان عالی کشور رد شد

وحید افکاری، زندانی محبوس در زندان «عادل آباد شیراز» که پیشتر توسط دادگاه انقلاب شیراز، محکوم شده بود، احکام صادره توسط دیوان عالی کشور عینا تایید شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ وحید افکاری، زندانی محبوس در زندان «عادل آباد شیراز»، با رد اعاده دادرسی از سوی دیوان عالی کشور مواجه شده است.

سعید دهقان، وکیل مدافع برادران افکاری طی یادداشتی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشت؛ «حتی اگر یکبار، ولو روزنامه‌وار پرونده را می‌‌خواندند، دلایل قانونی آنقدر بود که اعاده دادرسی درباره رأیی با ٢۴ تناقض و ۳ دروغ پذیرفته شود. ۲۵ سال حبس فقط به استناد «علم قاضی»؛ بدون رعایت ماده ۲۱۱ ق.مجازات.»
نوید افکاری و وحید افکاری در تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ و حبیب افکاری در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۹۷ در رابطه با اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ بازداشت شدند. این افراد در جریان بازجویی‌ها برای اخذ اعتراف بارها مورد «ضرب و شتم و شکنجه» قرار گرفته‌اند.

این شهروندان توسط دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری شیراز مورد محاکمه قرار گرفتند و نوید افکاری به «۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق»، وحید افکاری به «۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق» محکوم شدند.

نوید افکاری، کشتی گیر ایرانی در نهایت سحرگاه روز شنبه ۲۲ شهریورماه ۹۹ علیرغم ابهامات جدی در پرونده و موج جهانی حمایت از وی در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد.

وحید و حبیب افکاری از اواسط شهریورماه ۹۹ به بند عبرت «بند دربسته» که محل نگهداری زندانیان محروم از تماس تلفنی است منتقل شدند. در برخی موارد زندانیان محکوم به اعدام، پیش از اجرای حکم به این بند منتقل می‌شوند، امری که همواره با اعتراض برادران افکاری و خانواده آنان مواجه بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل