علی احمدی بازداشت و روانه زندان قائم شهر شد

علی احمدی، شهروند بهائی ساکن قائم شهر، که توسط دادگاه تجدید نظر استان مازندران، به زندان محکوم شده بود از سوی اجرای احکام دادگاه بازداشت و روانه زندان قائم شهر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ علی احمدی، شهروند بهائی ساکن قائم شهر، روز پنجشنبه ۴ شهریورماه ۱۴۰۰، که توسط شعبه ۲٨ دادگاه تجدید نظر استان مازندران به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود به زندان قائم شهر منتقل شد.

انتقال این شهروند به زندان در شرایط بحران ویروس کرونا، درحالیکه صورت گرفته است که وی از دیابت، مشکلات تیروئیدی و بیماری شدید قلبی رنج می برد.

علی احمدی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به سلول‌های انفرادی بازداشتگاه کچویی شهر ساری منتقل شد و نهایتا در تاریخ ۱۲ دی‌ماه ۹۷ با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

او در دادگاه انقلاب قائم‌شهر به اتهامات «تبلیغ علیه نظام و اداره تشکیلات بهائی»، مجموعا به تحمل ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم توسط شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران، بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تایید شد.

دیوان عالی کشور با پذیرفتن درخواست اعاده دادرسی، حکم ۱۱ سال حبس علی احمدی را نقض و پرونده این شهروند بهایی را به شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر استان مازندران به عنوان شعبه هم عرض ارسال کرد و نهایتا آقای احمدی به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

علی احمدی، شهروند اهل قائم شهر، پیشتر نیز سابقه بازداشت داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل