عباس طائف و عطاالله ظفر توسط دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس محکوم شدند

عباس طائف و عطاالله ظفر، شهروندان بهائی که پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران هر کدام به یک سال حبس محکوم شده بودند عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکومیت عباس طائف و عطاالله ظفر، شهروندان بهائی را که پیشتر به یک سال حبس محکوم شده بودند عینا” تایید نمود.

بر اساس این حکم که در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰ توسط شعبه ۲۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سیداحمد زرگر و مستشاری عباسعلی حوزان، صادر و به آنها ابلاغ شده است، این شهروندان هر یک از بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اداره و فعالیت موثر در تشکیلات فرقه بهائیت»، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

این شهروندان پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

عباس طائف و عطاالله ظفر در تاریخ ۵ مهرماه ۹۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند. ماموران در زمان بازداشت ضمن تفتیش منزل برخی از لوازم شخصی آنها را ضبط کرده و با خود بردند.

عباس طائف در تاریخ ۴ آذرماه ۹۸ و عطاالله ظفر در مهرماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شدند.

بهائیان به عنوان اقلیت دینی در ایران همواره از سوی مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی تحت فشار، آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و جاسوس و دشمن پنداشته شده‌اند.

حقوق بهائیان ایران در قانون اساسی جمهوری اسلامی لحاظ نشده است و به همین دلیل بهائیت در ایران جزو ادیان رسمی کشور محسوب نمی‌شود و پیروان این آئین از حق برگزاری آزادانه مراسم مذهبی خود و از حق تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های ایران و همچنین از دیگر حقوق شهروندی محروم شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل